netwerk+internet, wat is de beste manier

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik ga een 2de pc bijkopen, nu wil ik graag weten wat de beste (en niet al te dure :p) manier is om beide pc's in een netwerk te leggen en ze allebei van internet te voorzien (liefst onafhankelijk van elkaar, dus dat de ene pc niet aan moet staan voor da andere internet heeft)

de pc's zullen niet in dezelfde kamer staan

Beste (en zeker NIET de goedkoopste) manier is om een draadloze router te nemen aangezien de pc's niet in 1 kamer staan. PC hebben dan onafhankelijk van elkaar internet.

Dit is wel het lekkerste werken lijkt me, dus zonder draden door het huis.

Hier zie je rechts op de pagina wat prijsverschillen van routers http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/draadloze router.htm Je hebt natuurlijk wel een ADSL of kabelmodem erbij nodig.

draden is wel geen probleem want ik steek ze gewoon door de muur naast de buizen van de waterleiding :p
ik dacht wel dat een netwerk per draad sneller is dan een draadloos netwerk of heb ik t mis?
voor het internet misschien niet, maar voor de verbinding tussen de 2 pc's.....

mss uitkijken datter geen water van 80 of 90° door die buizen loopt, zou op termijn mss problemen kunnen geven ...

ik weet niet van voor adsl modum je hebt maar al is het een enternet modum kan je gewoon naar een pc winkel gaan en daar vragen om een goekopen router
dan trekj je naar alle bij de pc's een netwerk kabel kunne je ook geven bij de pc winkel

als het goet is zit er in je ene pc dan al een netwerk kaart en in je neiuwe pc ook denk ik wel

dan kijk je even in de hantlijding van je router om te kijken hoe je hem moet instellen (of vraagt het op helpmij.nl)

groeten aart

Star,
Ik zou het ook zo doen als aart al typt.
Router kabeltjes en meer heb je niet nodig.
Draadloos gaat al bijna net zo snel als draadjes hoor.
Maar dat kost ook een paar euri.
Let wel op bij het kopen van een router of deze geschikt is voor jouw provider.
Niet elke router werkt bij elke internet provider.

De multi userkit voor €69 ziet er netjes uit.
Is niet draadloos. Dus wel even een kabeltje naar de andere pc trekken.

ik zag vanmorgen nog ergens een artikel over netwerk via stopcontact, supersnel en de prijzen dalen snel ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan