Netwerk/internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenT

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Hoi,

In mijn netwerk (3xXP PC's) heeft een PC sinds een aantal dagen problemen om zich kenbaar te maken in het netwerk en kan niet meer op het internet. Ik heb na veel rommelen, systeemherstel van een herstelpunt van 2 weken uitgevoerd, maar het probleem blijft. Uiteraard alle virussen en spam eruit gegooid en met hijack via het aso forum alles gecleand. Probleem blijft echter. Gepingd met de PC en ja hoor pingen lukt niet via 192.168.1.103 (terwijl de PC wel aangeeft dat dit het juiste IP adres is. De router geeft dit adres overigens ook aan). Via dit forum gezien dat je Tcp/ip opnieuw moet installeren. Maar hoe gaat dit? Als ik op de twee (1394 en LAN) netwerkkaarten kijk (eigenschappen) en op TCP/IP ga staan kan ik 'm niet verwijderen. De andere items wel! En ben ik wel op een juiste manier bezig? Het vreemde is overigens wel dat ik mail (Outlook) kan sturen en ontvangen en ook via internet de nieuwste updates van Windows binnenkrijg! Ik begrijp er niets meer van! Graag hulp!!!

B.v.d.

SvenT

Dat zou meer duiden op een probleem in InternetExplorer dus want de overige functies doen het allen goed en zeggen dus al dat er niets mis is met de tcp/ip instellingen waar je dan ook even niet aan moet rotzooien.

Probeer eens te vertellen wat er gebeurdt als je de ineternetexplorer opstart?
Dan weten we wat meer van het probleem.

Bedankt voor je reactie jjw,

Steeds als ik internet opstart krijg ik de pagina met 'kan de pagina niet weergeven' en verder de vermelding wat je allemaal kunt doen om dit te verhelpen (heb ik ook getracht te doen) en uiteindeljik de vermelding 'kan server niet vinden of dns fout'

Probeer eens te kijken onder de verbindings instellingen van de Internet Explorer hoe de isntellingen daar staan.
Dit kun je vinden door in IE op EXTRA te drukken en kiezen voor Internet-opties en dan tabblad Verbindingen.

Wat kun je daar allemaal opmaken.

via Extra en verbindingen heb ik 'nooit een verbinding kiezen' en bij de LAN instellingen heb ik niks aangevinkt (zo staan ze ook bij mijn andere twee PC's).

Is het niet een probleem dat ik niet naar mijn eigen IP adres kan pingen. Dan zou er toch iets niet goed moeten zijn met de TCP/IP instelling, toch?

Je kunt toch niet naar jezelf pingen, dat zou wel kunnen vanaf de andere pc's en waarschijnlijk werkt dit ook gewoon. Doe toch eens kiezen voor internet via lan verbinding.

Mag ik ook vragen welk windows systeem je draait.
Ik ga wel met een paa rminuten naar bed daar mij n baas wenst dat ik morgen vroeg en op tijd weer aanwezig moet zijn.

grtjs jarno

Slaap ze jarno en bedantk voor je hulp so far. Ik ga ook pitten en zal er morgen weer induiken.

Groet,

SventT

P.S. alles draait onder Windows XP

En Sven werkt toevallig niet voor Rexel als meneer werkt.
Dit omdat je naam nogal veel op een colega lijkt.

grtjs tot de volgende keer.

Nee, ik werk niet voor die Toko. Dus ik ben niet diegene.

Slaap ze

Iemand nog een idee hoe dit probleem is op te lossen?

Ik heb bij het tabblad verbindingen alle opties geprobeerd, maar helaas niks lukt!

Groet,

SvenT

Nogmaals systeemherstel uitgevoerd van een eerdere datum en het probleem bleef. Nu ook de firewall uitgezet (bij eerdere progingen had dit ook geen effect) en nu doet hij het weer! Aan de firewall gaan sleutelen dus is mijn eerst volgende actie.

Bedankt voor je reacties/hulp.

Groet,

SvenT

Excuus voor het het late reageren, werk dat zouden ze moeten verbieden....

Maar ik wou ook als volgende optie gaan zeggen, zet de firewall eens uit en probeer het nog een keer.

Nou tada....gelukkig wertk het weer.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan