netwerk juist maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter hedje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hedje

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Hallo

Ik heb hier een desktop die aan gesloten is via RJ45 op een adsl modem router philips Wifi
Dit werkt prima voor op het internet te gaan.
Deze week heb ik me een laptop aangeschaft en deze maakt contact met het internet via Wifi via boven genoemde modem router.
Op mijn desktop staat een printer ( Konica Minolta 2300W) gekoppeld via usb.
Nu is mijn vraag kan ik met mijn laptop deze printer meegebruiken via de draadloze verbinding.
Mijn besturingssystemen op beide computers is windows XP.
Ik heb deze week enkele pogingen ondernomen om een netwerk te maken maar dat is me zeker niet gelukt.
graag had ik van iemand een goed uitleg hoe ik alles moet instellen en alles juist moet doen. Want blijkbaar doe ik iets verkeerd.
Of kan er iemand me een link naar een goede site bezorgen waar alles goed staat uitgelegd. Belangrik is wel dat ik mijn printer met de beide computers kan gebruiken.

alvast bedankt

Zou niet moeilijk moeten zijn.

Ik ga er van uit dat de pc's elkaar in het netwerk wel kunnen zien.

Ga eerst naar je pc waar de printer aan hangt en ga naar de instellingen daar van.
Ga naar delen en geef aan dat je deze printer wil delen en geef hem een naam "konica"oid.

dan draai de printerwizerd op de ander pc en geef aan dat je een printer in het netwerk wil installeren. evt cd bij de hand houden van de printer met drivers

Let wel dat je dat je printer pc we laltijd aan moet staan wil je vanuit je netwerk kunnen printen.

succes

ik heb juist weer geprobeerd om een netwerk te maken en op mijn laptop krijg ik het volgende als ik vraag om te zoeken naar de computers die in mijn netwerke zitten.
"Thuis is niet toegankelijk-u hebt mogenlijk niet de machtiging voor deze netwerbron neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegengsmachtigingen hebt"
WAT MOET IK NU DOEN?

op mijn desktop werkt het blijkbaar wel daar vindt hij beide computers

eesrt even kijken of alle pc wel in de zelfde werkgroup zitten
config.scherm > systeem > computernaam.

Kijk ook even bij je LAN verbinding (eigenschappen) of "bestand en printerdeling" ook is toegevoegd
Dan zou ik alle firewalls even uitzetten.

probeer dan eens weer om verbinding te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan