Netwerk kaard wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hoi,

Ik heb een windows 2000/ME laptop, is al best wel oud. Voorheen zat hier een netwerk kaart (Xircom Cardbus) met een ethernet ingang in, maar omdat die het opeens niet deed heb ik vandaag een draadloze netwerk kaart van de dynabyte gekocht voor een tientje.

Bij deze kaart hetzelfde probleem, als ik hem in de laptop stopt schijnt de laptop er niets van te merken. Er popt geen "nieuwe hardware gevonden" spreekballonnetje op en hij verschijnt niet in apparaatbeheer. Dit was ook het geval bij de vorige netwerk kaart, die het opeens niet meer deed.

Ik heb het gevoel dat dit probleem ligt aan de hardware, dat de laptop hem niet leest ofzo.

Maar weten jullie hier misschien een oplossing voor? Zou ik erg blij mee zijn :D

mzzl,

julian

als je PCMCIA slot defect is dan heb je nog een oplossing: er zijn adapters te koop van USB naar NIC (netwerk), dit is zo een USB stick met RJ45 poort aan de andere kant en anders kan je ook Wireless USB stick proberen

Weet je waar ik die dingen kan kopen? Of heb je een link naar een winkel? thx alvast, het is wel een hele oude laptop, ik denk met usb 1.0. Ik heb ook een draadloze netwerk kaart, kan dat wel met een USB adapter?

bedankt voor je reply,

julian

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan