Netwerk kaart in oudere laptop..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
151
Vraagje, ik probeer een oude laptop van een kennis zover te krijgen dat ie ermee via ADSL kan internetten. Nu zit er een " inbeladapter" in volgens apparaatbeheer. Alleen in de aansluiting voor de netwerkkabel zat een zwart " dekseltje". Deze heb ik eruit gehaald en de netwerkkabel erin gedaan. Helaas, er gebeurde niets. Er zit Windows ME op. Het gaat dus allemaal niet zo gemakkelijk als met XP. Hoe kom ik er nou achter of het een netwerkkaart is die ik kan gebruiken of dat ik een pcmcia kaartje moet kopen....

Volgen jullie me nog?Alvast bedankt!
 
Er zat denk ik niet voor niets een zwart dekseltje op. Meestal omdat het dan om een dummy aansluiting gaat.
Ze gebruiken dan de behuizing van de laptop voor meerdere type laptop's, een moederbord waar wel zo'n aansluiting op zit, laten ze het klepje weg.

In windows XP herkent ie ook geen netwerk kaart, tenzij er nog iets bij je hardware omgeving staat (deze computer, eigenschappen, hardware, kijk bij overige of er iets van een netwerk kaart staat waar de drivers nog van geinstalleerd moeten worden).

Anders komt het toch op een pcmcia kaart neer.

Succes.
 
Thanks! Dat van die dummy wist ik nog niet.
Er waren geen drivers die nog geinstalleerd moesten worden dus dat wordt een kaartje halen!

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan