Netwerk kaart installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter timo2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

timo2

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Ik heb een probleem met mijn PC. Wanneer ik mijn net gekochte netwerk kaart in steek en de pc opstart, vind hij netjes nieuwe hardware en installeerd de drivers. Wanneer hij dan klaar lijkt te zijn, meldt hij "Hardware kan niet worden geinstalleerd. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat." "De gegevens zijn ongeldig" Hij komt dan in apparaat beheer te staan als een ethernet controller met een vraagteken. Hij meldt code 1. Dat houdt in stuurpogramma's niet goed geinstalleerd. Dit is de tweede kaart. Hiervoor had ik een ander merk die hetzelfde deed. Al in diverse PCI slots geprobeerd. Ik denk zelf dat ik een IRQ probleem cq conflict het. maar hoe los ik dat op?

Ook heb ik dit voorheen al eens gehad, toen ik een tv kaart wilde installeren. Toen het ik windows opnieuw moeten installeren.

Dat is nu geen optie. Ik heb Windows XP Home

ga naar de site van de leverancier van de netwerkkaart en haal daar de laatste drivers voor jou kaart.
Probeer dan handmatig de driver toe te voegen.

Dat heeft weinig zin. Heb ik al geprobeerd, maar de eerste kaart die ik had was van sitecom. Die had hetzelfde probleem. Daarna deze van trust met hetzelfde probleem.

en je stuurprogramma al eens opnieuw en dan handmatig geprobeerd te installeren.

Ja allemaal al geprobeerd. Zelf laten zoeken. nieuwe drivers van internet. Uit de lijst van windows gezocht en diegeprobeerd. Hij vind elke keer netjes de kaart en de drivers alleen aan het einde meldt hij dat het niet is gelukt.

alles verwijderen dan computer uit en weer aan.
echt even uit laten staan.
dan begint windows vanzelf wel weer te installeren.

Hallo

Dit ruikt inderdaad heel sterk naar naar een i.r.q. konflikt.

Ofwel geef je alle kaarten manueel hun i.r.q. , d.m.v. trial & error ......(b.i.o.s. p.c.i. sloten)

Of .....

Probeer eens in de b.i.o.s. in te stellen dat je een p.n.p. "plug and pray" , o.k. ...."plug and play".... o.s. op de p.c. hebt geinstalleerd , dan worden alle i.r.q.'s in theory door win xx gedefinieerd.

Peter

Ik heb daar even gekeken maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik ben inderdaad in de bios in pci gewwest en zie daar van alles staan, maar durf eigenlijk niet zoveel te wijzigen.

Beste Peter,
Het volgende vind in in mijn BIOS Setup menu:
PNP PCI Configuration

Clear ESCD no
PCI VGA Palette Snoop Disable
PCI Slot 2/5 IRQ Auto
PCI Slot 3 IRQ Auto
PCI Slot 4 IRQ Auto
DMA CH0 PNP
DMA CH1 ISA/EISA
DMA CH3 PNP
DMA CH5 PNP
DMA CH7 PNP
IRQ 3 PCI/PNP
IRQ 4 PCI/PNP
IRQ 5 ISA/EISA
IRQ 7 PCI/PNP
IRQ 9 PCI/PNP
IRQ 10 PCI/PNP
IRQ 11 PCI/PNP

Enig idee wat er fout kan staan? Dan zit er op PCI 5 een Firewire kaart, op PCI 4 is leeg PCI 3 zit de TV kaart, op PCI 2 zit de beruchte netwerkkaart en PCI 1 is ook leeg.

Kan je hier wat mee?

Groetjes Erik.

Hallo

Kijk eens "ergens" in de b.i.o.s. of er niet de mogelijkheid bestaat om p.n.p. o.s. installed " of iets dergelijks in te voeren.

Jamerlijk genoeg verschilt elke b.i.o.s. van elkaar , dan heb je ook nog de ettelijke verschillende versies....

Ik controleer mijn p.c.'s. meestal d.m.v. wat ik heb liggen van gekochte oude d.o.s. software ... o.a. .."checkit" , alvorens een eventuele win xx.... versie te installeren.

Maar , alvorens eventuele settings in de b.i.o.s. te veranderen , zou ik deze eerst noteren , of uitprinten , indien dit nog niet is gebeurt.....

Maar ..... wat weet de verkoper van deze recent aangekochte kaart u te vertellen ....

Het probleem zit hem soms in een andere futiliteit , hier nog niet aangekaart , en niet zo eenvoudig op afstand te beoordelen ?????

Peter

De verkoper adviseerd mij om de pc ter reparatie aan te bieden. Misschien een probleem in het moederboard ofzo. Deze gaf ook aan dat hun reparatie afdeling waarschijnlijk een nieuwe windows installatie zouden doen.

De kaart zal het probleem niet zijn, daar ik al een andere kaart geprobeerd heb. Deze netwerk kaart van een ander merk en type gaf dezelfde problemen.

Ik zal eens kijken wat er nog meer in bios staat.

Is dat checkit een programma om problemen op te sporen?

Gr. Erik

Hallo

Ja .... de versie die ik bezit is nog een d.o.s. versie .

Hardware fout zal dit vermoedelijk niet zijn .

Uiteraard kan een herinstallatie van windows eventueel alle problemen olpossen , en is vanuit de p.c. zaak zijn oogpunt gezien de meest evidente/snelste/betrouwbaarste en meest economische oplossing....

Peter

P.s. :

Het zelf herinstalleren van win xx is niet moeilijk , uiteraard dien je een backup te hebben van al je data , en de nodige drivers van alle hardware.

Misschien hebben andere gebruikers van dit forum nog andere ideen , dus zou nog even afwachten , alvorens tot een eventuele format over te gaan .

Laatst bewerkt:
probeer eens de drivers te deinstalleren, heropstarten en nu zou windows opnieuw het apparaat moeten vinden

Het probleem is dat de installeren niet eens kan. Elke keer wanneer ik de pc opstart vind hij nieuwe hardware de netwerk kaart dus. En elke keer met dezelfde melding dat deze ziet kan worden geinstalleerd.

Bedankt voor het meedenken.

opgelost

Mijn probleem is opgelost. Het was simpeler dan ik dacht.

In het rwgister stond een sleutel fout. Hierdoor ston het register niet toe dat er PCI kaarten gestoken werden.

hey Timo

hoe heb jij dat met die sleutel aangepast dan?
ik heb namelijk de zelfde problemen met een netwerk kaart als jij...
ook met meerdere kaarten...

wat moet ik precies veranderen???

@blitzfreak,

Welkom op Helpmij.:)

Maak even een eigen vraag aan in de juiste sectie. Eventueel een link naar deze topic. Je breekt nu bij iemand anders zijn/haar topic in en dat is niet netjes. Daarbij is deze topic ruim een jaar oud. Ik sluit deze daarom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan