netwerk kaart kapot, is zoiets te repareren of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcW1205

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Stel je hebt een oude laptop, die je aangesloten hebt met een kabeltje op internet. Je gebruikt dat ding eigenlijk alleen thuis. Die netwerkkaart gaat kapot, valt er dan nog iets te repareren, of kun je die laptop helemaal niet meer op internet aansluiten? Ik heb zo'n vermoeden dat alles zo geintergreerd is tegenwoordig dat repareren zeer moeilijk is. Maar kan je een andere ingang gebruiken en die op iets anders aansluiten, of weet ik het. Van mijn part loopt er een kabeltje naar een soort externe netwerkkaart. Die laptop wordt eigenlijk gebruikt als desktop zeg maar. Dus die blijft toch op de tafel staan.

Tweede hands dingetje. Ja ik kan een nieuwe kopen, maar ik had hem net een maand en vanalles erop geinstalleerd, en geen zin om dat opnieuw te doen. :(

wireless en usb ethernet dongle zou ik zeggen. dus ja daar is nog wel iets mee te doen.

En usb ethernet dongle naar een kabeltje bestaat dat ook? Ik heb geen wireless. Kan daar wel om vragen bij mijn provider natuurlijk.

Ethernet dongle is naar een draadje ;)

41Uqzy7OL6L._SY300_.jpg

Zou kunnen.. Ik snap er trouwens helemaal niks meer van, maar ineens doet hij het weer....

Ik heb helemaal niks gedaan.
Misschien is die netwerk kaart rot, maar is er een contactje, bitje, nu weer goed gevallen.
Misschien heb ik instelling eerst onbewust vernaggelt, en zijn die drivers nu ineens automatisch weer gedownload en hersteld.

Het enige wat ik voor het euvel gedaan heb, is een backup gemaakt. Ik kreeg steeds een popup, maak backup instellingen van je systeem om weer terug te kunnen naar de originele configuratie. Misschien heeft die backup iets meer gedaan dan alleen een backup. Ook de originele configuratie weer teruggezet, of zo. Daarna deed die kaart het nog wel, maar alleen lokaal 'tot het modem', ik had geen verbinding met internet. Niet via ping, niet via virusscanner updates, niks. Het was niet alleen de browser.

Iemand enig idee wat er aan de hand geweest zou kunnen zijn?

Ah, wampier, cool. Die bestaan dus! :-)

Tja ik had uit kwaadheid bijna dat ding het raam uitgegooid! Nooit doen dus, die dongels bestaan in geval van nood ook nog zelfs.

In ieder geval bedankt voor de tips en informatie!

Ze houdt er ineens weer mee op, die laptop van me. Ik ga nu naar mycom voor zo'n usb ethernet kaart, maar iemand enig idee wat er aan de hand is? In apparaat beheer staat steeds dat de etherkaart in de laptop goed werkt. Ik heb alleen lokaal kontakt, het netwerk is onbekend volgens de laptop en iedere keer die mededeling 815 ongeldige waarde veld Service naam.

Ze houdt er ineens weer mee op, die laptop van me. Ik ga nu naar mycom voor zo'n usb ethernet kaart, maar iemand enig idee wat er aan de hand is? In apparaat beheer staat steeds dat de etherkaart in de laptop goed werkt. Ik heb alleen lokaal kontakt, het netwerk is onbekend volgens de laptop en iedere keer die mededeling 815 ongeldige waarde veld Service naam.

Dan is waarschijnlijk je DNS niet geconnect aan het World wide web. Heb je de kabels wel op de juiste manier in de router geplugt? (Er kan ook nog een breuk in de ethernet kabel zelf zitten)
Kan natuurlijk ook zo zijn dat je provider perongelijk je patch punt eruit heeft getrokken. (Zodat je niet aangesloten staat)

Laatst bewerkt:
Mijn kabels zijn inderdaad niet helemaal jofel. Konijn van me dochter...provisorisch gerepareerd.

Maar waarom krijg ik dan wel verbinding via mijn desktop? En bovendien heb ik daar ook aangedacht en heb ik met een kort kabeltje direct via de router geprobeerd verbinding te maken. Lukte niet. (Maar slechts 1 keer geprobeerd.) Het kan natuurlijk zijn dat de desktop er robuster mee omgaat dan de laptop als de kabel niet helemaal jofel is.

Ik ga morgen naar mijn vader toe, en ga samen met de man van mijn stiefzus kijken wat er aan de hand is. En testen of ie het daar wel doet, met ook bijvoorbeeld draadloos internet. En ik heb nu zo'n USB Ethernet dingetje. Kostte maar 15 euro, niks in vergelijking me de treinreis.

(En ik help mijn vader gelijk met verbouwen, trouwens, ga niet alleen daarom op en neer.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan