Netwerk kabel niet aangesloten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Berichten
117
Heb recent een nieuw Moederbord, een Gigabyte 7NF-RZ. Alles draait goed met XP pro (met SP 2) en een AMD 2800. Echter ik krijg geen verbinding met het internet. De driver voor de on-board Nvidia nForce MCP Networking Controller zijn up-to-date, maar ik krijg steeds het icoontje rechtsonder met de mededeling dat de netwerkkabel niet is aangesloten. De kabel en de switch zijn getest. Hier kan het dus niet aan liggen.

Heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt.
Martin
 
Geeft de netwerkkaart een probleem, even kijken bij apparaatbeheer.
Kun je op de switch een ander poortje gebruiken.
 
Chipset driver geinstalleerd?
Moet je niet de "oude" netwerkkaart gebruiken om het internet op te kunnen?
 
Puppie,

Netwerkkaart laat geen probleem zien en een andere poort in de switch heb ik al geprobeerd.
 
Crash,

Het oude moederboard had ook LAN on-board, dus oude netwerk kaart heb ik niet. De divers zijn van de meegeleverde CD geinstalleerd en ik heb daarna ook nog een nieuwe driver geinstalleerd.
 
Ik weet niet welke provider je zit, maar die onboard netwerkkaart heeft een Mac-adres.
Ik moest bij Chello dat adres doorgeven, voordat ik internet verbinding kon maken met een andere netwerkkaart.
Ik weet niet of dat bij jou ook zo moet.
 
Zit bij Tiscali / KPN, maar heb dit niet eerder meegemaakt. Heb nog 2 PC's met netwerkkaarten maar die gaan zo het net op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan