netwerk kabels geven een fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleeven

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met een 3com gigabit lom netwerkkaart erin(zit volgens mij op het moederboard). En op de oude pc heb ik een realtek rtl8139 kaart, de verbinding heeft altijd goed gewerkt en nu niet meer. Heb beide pc's opnieuwd geinstallerd en de pc die ook op het internet is aangesloten dit is de nieuwe pc blijft de melding geven dat de kabel niet is aangesloten. Heb zojuist een nieuwe kabel gekocht een crosslink netwerk kabel. Als ik de netwerkkaart eruit gooi en opnieuw installeer dan zegt windows dat ie niet compatible is met xp?????

Ik weet niet meer wat ik moet doen heb ook al mijn oude realtek kaart ook weer in de nieuwe pc aangesloten en geeft zelfde melding.

kunnen jullie mij helpen ps heb ook nog een audio kaart met firewire er op kan dt voor storing zorgen??? besturingssysteem is windows XP
groetjes joep

Welkom op Helpmij.nl

Ten eerste: Had je hiervoor al een netwerk tussen beide pc's??

Ten 2e: Maak je gebruik van een Router of Switch?

Gezien het feit dat die Realtek het ook niet in een andere pc deed, ligt het volgens mij daaraan, dan zou ik een nieuw ethernet kaartje kopen ( €8,- ofzo)

PS: Volgens mij maakt die FireWire op je audio niet uit

ik had eerst wel een netwerk tussen 2 pc's en dat was met de 2 realtek kaartjes. Deed het prima. Nu met de nieuwe asus a7v600 moederboard doet hij het niet meer na eerst wel gewerkt te hebben. heb wel service pack 1a windows er op gezet weet niet of dit problemen geeft. groetjes

ps geen router of switch

Heb je de laatste drivers wel??

Verkrijgbaar: Realtek

op mijn oude pc stonde al de nieuweste of te wel deze drivers

maar hoe kan het dat xp de 3com gigabit kaart met installeren niet ziet als compatible met xp??

realtek is nu uit denieuwe pc

Ah, stop met ouweh**ren:D en ga een nieuwe netwerkkaart kopen , koop maar de goedkoopste, das allemaal tzelfde, je betaalt alleen het merk erbij. Ik heb hier nu een tybotech van 10 euro in beide pc's zitten en werkt prima :cool:

als dat een garantie zou zijn dat het werkt??? dit is een nieuwe pc net uit de winkel die moet gewoon werken

Stuur hem dan naar de winkel om hem na te laten kijken :confused: op deze manier komen we er ook niet uit

he bedankt iig voor de moeite. en ik zal hem eens na laten kijken thanks

hahaha nu ben je zeker 30 euro kwijt, je kon evengoed 3 nieuwe netwerkkaarten gekocht hebben :rolleyes:

Joram,

Volgens mij ken jij het woord service niet,
Een nieuwe pc die niet correct werkt, volgens mij gewoon een garantie geval, en nog gratis ook.
Dus dertig euro verdient

Neen, ik ken dat woord niet nee, misschien omdat ik altijd al in dikke problemen heb gezeten met compuleveranciers :eek: :confused: En nu is er voor mij nog maar een leverancier: mezelf!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan