Netwerk kapt er ineens mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Hallo!
Mijn netwerk is er ineens mee gekapt.
Beide computers (beide XP SP2) staan goed ingesteld, er is een netwerkverbinding maar de computers kunnen elkaar ineens niet meer zien. Beide computers zijn aangemeld bij MSHOME.

MSHOME is op de client niet toegankelijk, omdat ik zogenaamd geen machtigingen heb. Vanaf de server is MSHOME te zien, beide computers zijn zichtbaar maar de client is niet te doorzoeken, omdat daar dus ook geen machtigingen voor zijn.

Heb de wizard van Win XP uitgevoerd, heb de instellingen handmatig aangepast maar niks helpt.
Normaal heb je in 'mijn netwerklocaties' de gedeelde mappen in beeld, nu echter niet meer en ik krijg ze ook met geen mogelijkheid terug!

Internet delen doet het wel, hoewel nog steeds beperkt maar das een andere topic :)

Een paar uur geleden deed alles het nog, systeemherstel naar gisteren lost het probleem niet op. Iemand enig idee waar het hem in zit? Of een idee hoe ik alle instellingen van alles wat netwerk is uit die twee comp. krijg om helemaal blanco opniew te beginnen met instellen? Beide TCP/IP protocollen verwijderen en opnieuw installeren? Of haalt dat niks uit?!

Pingwing
 
Start-->uitvoeren--> typ in \\gevolgd door de computernaam.
Kun je dan wel op de pc komen?
 
Op de client kan het...
Op de server niet...kan het netwerkpad niet vinden
 
Okee...dit is duidelijk.
Blijkbaar een instelling in Norton Internet Security.
Heb dat hele prog eraf gegooid, omdat ie meer blockt dan dat het wat oplevert. Netwerkverbinding is hersteld.
Probleem opgelost.

Pingwing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan