netwerk machtiging probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
123
Hallo,

Zoals blijkbaar velen met mij, heb ik ook problemen met machtigingen op het netwerk.
En tot mijn spijt heb ik nog geen oplossing gevonden in alle antwoorden, maar elke situatie is toch anders, dus ik drop mijn vraag toch maar!!


Ik heb 2 pc's verbonden met een cross-kabel. draai onder XP prof.
Voor de beeldvorming.
PC1 daar zit het usb modem op.
PC2 wil ik in het netwerk hebben (internet werkt!!).

Ik heb al tich malen de netwerk wizard gedraaid, alle volgens mij aanwezige firewalls uitgezet. getest met gastaccount, zelfde namen voor de gebruikersgroep, mappen gedeeld. kortom alle voorzetjes die al in diverse vragen zijn gegeven heb ik geprobeerd!!.

Maar bij mij werkt het een en ander wel.

PC1 ziet wel degelijk mijn PC2. Ik kan via PC1 dus PC2 benaderen en de mappen openen, en mee werken, dat gaat prima.

PC2, ziet PC1 wel, maar bij het dubbelklikken op het icoontje (van PC1 dus) dan krijg ik de melding dat de pc niet toegankelijk, u hebt mogelijk niet de juiste machtigen, voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder etc, etc.
Toegang geweigerd.


Overigens werkt op PC2 het internet prima!!

Concreet gezegd, kan ik via PC2, mijn PC1 niet benaderen door een machtigingen kwestie.

(internet werkt dus wel, dus het lijkt mij dat het netwerk op zich goed is, maar ik kan mij vergissen!!)


Hoe ik dit kan oplossen weet ik niet, vandaar vraag om hulp, maar wat ik mij ook afvraag is, op welke PC moet ik nou die machtigingen aanpassen, en dan vooral WAAR ik dat moet doen, en WELKE machtigen??


Dank voor jullie mogelijke hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan