netwerk maken met draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
ik heb een net werk gemaakt met een draadloos computer. de computer beneden en de computer boven zouden in een netwerk moeten zitten. beiden hebben contact met het internet dus dat werkt netjes. het probleem is dat de computers elkaar niet zien. ik heb beiden computers in de zelfde werkgroep gezet "wit" ik heb op mijn computer beneden ingesteld dat hij gegevns deelt en boven ook (beneden vista boven xp prof)
in mijn router is de ssid naam "SMC" moet die ook worden veranders naar "wit"

ik weet het even niet meer wie kan me helpen

Vaak is de oorzaak hiervan een firewall. Heb je al gekeken of je windows firewall uitstaat?

Kun je wel pingen naar de andere pc?

probleem is nu anders verkeerd ip adres

als ik de twee pc's met een vaste utp kabel verbind dan werkt alles als een zonnetje. als ik in de ene pc een draadloosnetwerk dongel stop dat maakt dat systeem verbinding met het net werk als ik het netwerk open stel dus niet beveiligd dan krijgt hij een ip nummer wat goed is en het werkt. als ik de zaak ga beveiligen dan zien het netwerk niets meer het ip adres wordt niet uitgegeven en als ik alles handmatig instel dan ziet hij ook niets. rarara

Geef een duidelijke SSID op (dus niet de standaard fabrieksnaam, want die kan je buurman ook hebben)

Stel als beveiliging in eerste instantie alleen WPA of WEP in (liefst WPA).

Nu laat je je laptop zoeken naar draadloze netwerken. Als de jouwe er tussen staat dan klik je die aan. Als het goed is wordt er dan gevraagd om de netwerksleutel, en die heb je zelf samengestel, dus die kun je zo invullen. Probeer het eens.

network probleem

hi allen,

ik heb ook het zelfde probleem.
maar ik kan mijn desk pc wel zien ook hardeschijven die op netwerk staan maar kan ze niet openen met mijn laptop(draad loos) met netwerk kabel kan ik ze wel openen.
ik heb ook mijn internet provider gebeld en ook de leverancier gebeld maar het blijft zelfde.
ik heb wel paar maanden geleden alles werkend gehad. ik heb ook vista opnieuw geinstalleerd maar geen verandering.

alvast bedankt,
groeten
ravinder

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan