netwerk maken met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ik heb een vraagje, ik wil een netwerk maken tussen gewoon 2 computers, zodat we alle bestanden op beide computers kunnen zien en om evt een spelletje bijvoorbeeld tegen elkaar te kunnen spelen.

Alleen wil ik weten of ik nu nog een kabel of iets dergelijks nodig heb of dat het via de router kan??

Ik zal even zeggen hoe het hier nu is aangesloten.

Ik heb demon ethernet (adsl) en deze gaat naar een mini-kastje en daarvan uit gaat er 1 kabeltje naar de telefoon en de andere naar de modum/router ( in1) van hieruit gaat er een kabel naar de switch en van hieruit 2 kabels, de ene naar comp a en de andere naar comp b.

Kan ik het nu met deze middelen doen of heb ik nog extra kabels of een andere opstelling nodig??

en graag een korte uitleg hoe ik dit moet doen en wat ik dus eventueel nog nodig hebt

alvast onwijs bedankt :thumb:

Ik heb net bij mijn familie zoiets ingesteld. Als beide systemen internet kunnen bereiken betekent dat die verbindingen goed zijn.

Wat er nu moet gebeuren is dat je op beide computers bepaalde informatie wil delen, die moet gemarkeerd worden

Kies met help 'bestanden en mappen delen'. Daar vind je alle informatie die nodig is.

reactie

Ik ga eens even kijken of ik er via help uit kom, in ieder geval bedankt.

Je hebt in iedergeval niks extra nodig.
Je kunt ook de wizzard klein thuisnetwerk maken gebruiken.
En ja je moet wel bestanden delen anders kun je nergens bij.

Ja, de apparatuur die je hebt is voldoende.
Je kunt prima internet delen.
Je kunt prima printers en bestanden delen.

Kijk ook even naar het document in de bijlage.

Laatst bewerkt:
reactie

ok perfect, dat moet wel lukken, op 1 dingetje na hoe krijg je computers in dezelfde groep? dien je dit te doen met nieuwe netwerkverbinding? of is dat iets anders

reactie

Ik ben nu op het punt gekomen:

Voeg in beide machines beide gebruikersnamen toe, met of zonder password.
Start / uitvoeren / control userpasswords2
geavanceerd / nogmaals geavanceerd / Gebruikers / Dubbelklik op de 1e gebruiker.
Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit".
Eventueel naar wens andere vinkjes plaasten.
Herhaal dit voor elke gebruiker en op alle pc's

alleen als ik daar ben bij geavenceerd ben en bij gebruikersgroepen dan krijg ik een foutmelding in het rechtergedeelte van het schermpje:

"Op deze computer is windows xp home edition geinstalleerd. Deze module kan niet worden gebruikt met die versie van windows. Als u lokale gebruikersaccount wilt beheren kunt u gebruikersbeheer in het configuratiescherm gebruiken.

Iemand enig idee??

p.s. kan iemand mij dan zeggen of het mogelijk is via dit om met zijn tweeen een spelletje te spelen? (mocht dit uiteraard mogelijk zijn vanuit het spel? en waar moet je dan op letten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan