Netwerk maken tussen PC en Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb een PC met Windows 7 prof. en een Laptop met Windows 7 prof.

Nu wil ik een netwerkje maken om b.v. in de tuin op de Laptop te kunnen werken met de PC die in mijn kantoor staat.
Dus draadloos te kunnen werken via de laptop met de PC. Ik heb al verschillende mogelijk heden geprobeert maar het lukte niet.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Wie kan mij helpen a.u.b.:confused:

Ik zou me (bijv.) kunnen voorstellen dat je vanaf de laptop een Extern Bureaublad verbinding maakt met de vaste computer.
a. De Extern Bureaublad-optie moet je wel eerst activeren in de vaste computer, en geef meteen aan dat je van alle computers vandaan verbinding wilt toestaan (dus onafhankelijk van de versie Extern Bureaublad client, wel of geen certificaten etc.)
Vlgs. mij te doen via: [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Extern of Externe verbindingen of Verbindingen van buitenaf o.i.d.
b. Log bij voorkeur eerst uit van de vaste computer vóórdat je (vanaf de laptop) een Extern Bureaublad verbinding opbouwt. Meld je na je Extern Bureaublad sessie ook daar weer netjes af.
c. Voor Extern Bureaublad moet de gebruikersnaam waar je mee inlogt verplicht een wachtwoord hebben, dus is dat nu nog niet het geval, zet op de vaste computer een geschikt/goedgekeurd wachtwoord op je gebruikersnaam die je wilt gaan gebruiken als inlognaam voor Extern Bureaublad.
d. Je weten welke computernaam de vaste computer heeft (of diens ip-adres) om ermee te kunnen verbinden.
e. [Er moet een netwerkverbinding zijn tussen de vaste computer en de laptop, naar ik aanneem gebruiken beiden dezelfde (draadloze) router, zodat er een thuisnetwerk is.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@vanschagen: Alleen het delen van bestanden en printers lijkt me niet waar de TS naar op zoek is: Vlgs. mij zou hij het liefste werken vanaf de laptop alsof hij "aan het werk is op de vaste pc" (dus incl. de daarop geïnstalleerde software, de daarop beschikbare printers en bestanden, dezelfde snelkoppelingen op het bureaublad etc.)

Vandaar mijn Extern Bureaublad verhaal. En de TS kan het gebruiken ook, omdat de vaste computer beschikt over Win 7 Professional [met Win 7 Starter en Win 7 Home computers is niet via Extern Bureaublad te verbinden.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan