Netwerk maken tussen XP en 2000 NT technologie

• Onderwerp starter Onderwerp starter wilix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wilix

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Hallo,

Hoe maak je een thuis-netwerk tussen 2 computers.
Ik heb een PC met Windows XP Professional.
En ik heb een PC met Windows 2000 NT technologie.
Allebei maken ze verbinding met een ADSL verbinding van 10/100 en die NIET draadlos is.

Ik heb het geprobeerd via 'Een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen' maar dan komt er bij Windows 2000 te staan: 'De netwerkconfiguratie ondersteund de volgende systemen: 95, 98, ME, XP' en dus geen 2000 of NT.

Weet er iemand wat ik moet doen want je kunt wel een netwerk tussen windows xp en 2000 aanleggen maar ik weet niet hoe.

Groetjes van, Joey

Joey-Aben zei:
Hallo,

Hoe maak je een thuis-netwerk tussen 2 computers.
Ik heb een PC met Windows XP Professional.
En ik heb een PC met Windows 2000 NT technologie.
Allebei maken ze verbinding met een ADSL verbinding van 10/100 en die NIET draadlos is.

Ik heb het geprobeerd via 'Een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen' maar dan komt er bij Windows 2000 te staan: 'De netwerkconfiguratie ondersteund de volgende systemen: 95, 98, ME, XP' en dus geen 2000 of NT.

Weet er iemand wat ik moet doen want je kunt wel een netwerk tussen windows xp en 2000 aanleggen maar ik weet niet hoe.

Groetjes van, Joey

Ik heb heel kort zo'n netwerkje gehad. Als ik het me goed herinner moest ik in XP de netwerkwizard draaien en kon ik dan een flop maken met de netwerkinstellingen. Die moest vervolgens op de XP-machine geïnstalleerd worden. Ik weet niet meer precies hoe dit laatste werkte, maar dat wordt waarschijnlijk wel uitgelegd in de help van XP. In ieder geval was het een fluitje van een cent.

Ik heb wel een floppy gemaakt op Xp en die moest ik dan bij 2000 installeren maar dan komt de foutmelding: de netwerkconfiguratie ondersteund alleen windows 95,98,ME,XP en dus geen windows 2000.

je moest dan in de help van 2000 sytemen kijken maar daar kom ik helemaal geen wijs uit.

groetjes van Joey

Vreemd, want dat is precies wat ik heb gedaan zonder dat er een probleem was onder Windows 2000. Heb je een router? Zo ja, heb je dan al eens gekeken wat er gebeurt als je de tweede computer gewoon naast XP in de router prikt?

Zou die mededeling niet betekenen dat Windows 2000 (want daar ben je immers mee bezig) alleen in een netwerk te plaatsen is met de genoemde besturingssystemen. Moest haast wel denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan