netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo,

ik heb een Wireless Network Broadband Router, mijn laptop heeft een WL-112 - Wireless Network PC Card waarmee ik dus op Internet kom, mijn pc is verbonden met die router dmv een kabel, ook hiermee kom ik dus op Internet. Maar een netwerk maken tussen deze 2 pc's lukt me niet, ik heb op de laptop de wizard Draadloos netwerk instellen gedaan en op de pc de Wizard Netwerk instellen. Beide pc's hebben een verschillende computernaam, maar de werkgroepnaam is hetzelfde (Mshome), als ik naar de verkenner ga in mijn pc, dan zie ik bij Volledig Netwerk/MS Windows Netwerk stan MSHOME, als ik dan klik op MSHOME, verschijnt een venster met de tekst: MSHOME is niet toegankelijk. U hebt mogelijklijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...enz
Zo ook als ik op de laptop dit doe.
Op mijn pc heb ik dus een LAN verbinding (kabel in draadloze router) en op mijn pc een draadloze netwerkverbinding
Wat doe ik fout en wat is de juiste werkwijze, ik heb het ook al volgens de handleiding van de router gedaan, maar helaas.....
gr. John

En je hebt al wel mappen gedeeld.
Maak op beide computers een een account aan met dezelfde naam en log op beide computers eens in met die naam.
Firewal van beide machines wel uitstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan