netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

leondevreede

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
hallo,

ik heb 2 pc,s (windows XP pro) die beide internet hebben via een router (site com).
nu zou ik ook graag deze pc,s verbinden met elkaar, zodat ik spelletjes kan doen en printen van af elke pc.
hoe kan dat op de makkelijkste manier????

ik ben een ameteur dus het moet niet erg moeilijk worden!!!

b.v.d: leon,

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de router niet draadloos is, het is erg makkelijk, zorg er voor dat beide computers een netwerkkaart hebben, sluit die computers dmv een patch (straight) kabel aan de router, als het een router met modem is dan moet je in de handleiding kijken hoe je het internet moet installen als je apart er een modem bij hebt (het moet dan een ethernet modem zijn) sluit je die ook aan op de router, aangezien elke router tegenwoordig wel uitgerust is met een dhcp kun je meteen internetten en gamen enz.

Ik neem aan dat de router niet draadloos is, het is erg makkelijk, zorg er voor dat beide computers een netwerkkaart hebben, sluit die computers dmv een patch (straight) kabel aan de router, als het een router met modem is dan moet je in de handleiding kijken hoe je het internet moet installen als je apart er een modem bij hebt (het moet dan een ethernet modem zijn) sluit je die ook aan op de router, aangezien elke router tegenwoordig wel uitgerust is met een dhcp kun je meteen internetten en gamen enz.

leon

ik heb een modem(casema)
router (sitecom)
en op beide pc,s nu al internet.
maar moet ik nu nog een kabel trekken en extra net werk kaarten hebben of kan ik van de ene pc in de

[modedit]Graag de volgende keer je antwoord aan de quote toevoegen en niet nog een nieuwe neerzetten.[/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
leon

ik heb een modem(casema)
router (sitecom)
en op beide pc,s nu al internet.
maar moet ik nu nog een kabel trekken en extra net werk kaarten hebben of kan ik van de ene pc in de
je heb geen extra netwerk kaarten nodig want je hebt beide pc's aan de router angesloten dus heb je een een netwerk gecreerd en nu kan je gwoon bestanden delen en met zijn 2en tegen elkaar gamen enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan