Netwerk mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruby159

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
hoi
ik had een maand of iets meer geleden een netwerk gebouwd met magicnetwork dat werkte prima, maar het was een 30-dagen trail dus die was afgelopen. eerst ging het netwerk nog goed in windows maar sinds een paar dagen niet meer :

wij hebben 2 computers:
een home edition en een professional (allebij legaal gekocht)

wat nou het probleem is: via mijn computer zie ik de mappen niet meer die ik beneden gedeeld heb. maar als ik beneden achter de computer zit zie ik nog wel de mappen die ik op mijn pc gedeeld heb dus het netwerk is er nog wel. ik heb ook wat informatie op internet opgezocht maar niets gevonden wat met die fout temaken heeft

zijn je mappen beneden dan nog wel gedeeld? als je het in een richting kan zien moet het normaal ook in de andere richting lukken. stel je netwerverbinding anders eens opnieuw in.

ja ze zijn nog wel gedeeld:confused: want je ziet ook de mappen die je zelf gedeeld heb daar staan ze nog wel tussen maar ik kan ze nog niet zien op mij pc

Zet je firewall eens uit op de pc waarvan jij de mappen niet kan zien.
Omdat het heeft gewerkt zal er niet veel aan de hand zijn.

Logisch nadenken is belangrijk.
Kan je bv je pc nogwel pingen > dan werkt je netwerk goed.
kijk dan naar instellingen, je rechten op de mappen bv
Staat je firewall te stuiteren > geef het ip adres vrij van de pc waarvan je verbinding zoekt, niet de elegantste oplossing maar voor thuis gebruik is het geen ramp.

Onthoudt in elk geval wat je bij elke stap doet zodat je het ook weer ongedaan kunt maken, op deze manier behoudt je ook overzicht en word je kennis van netwerken alleen maar hoger.

succes

in windows xp moet je op "Zoek naar computers in werkgroep" klikken, in Mijn netwerklocaties

hier staan de 2 computers, klik je er een aan, zie je de gedeelde mappen..

in windows xp moet je op "Zoek naar computers in werkgroep" klikken, in Mijn netwerklocaties

hier staan de 2 computers, klik je er een aan, zie je de gedeelde mappen..

hey bedankt voor je tip maar helaas kreeg deze foutmelding

kijk hier: netwerk.JPG

dus helaas....

heb je mischien nog een andere tip die ik kan proberen?

bedankt groetjes ruby159

dit komt omdat je niet heel de pc deelt, normaal heb je enkele mappen die je deelt. ga naar netwerklocaties op je pc boven en kijk welke mappen je deelt. welke firewall gebruik je? Probeer anders eens je documenten ofzo te delen: recht klikken op documenten: delen en beveiligen en stel in om het te delen; negeer de waarschuwingen. kijk of dit nu in je netwerklocaties staat boven. kijk vervolgens beneden of je het daar ook ziet staan.

dit komt omdat je niet heel de pc deelt, normaal heb je enkele mappen die je deelt. ga naar netwerklocaties op je pc boven en kijk welke mappen je deelt. welke firewall gebruik je? Probeer anders eens je documenten ofzo te delen: recht klikken op documenten: delen en beveiligen en stel in om het te delen; negeer de waarschuwingen. kijk of dit nu in je netwerklocaties staat boven. kijk vervolgens beneden of je het daar ook ziet staan.

beneden zag ik de mappen wel van boven maar boven de mappen niet van beneden dus ik denk dat je het andersom bedoelt

maar ja dat is goed dat ga ik wel eens proberen:D

Laatst bewerkt:
Als ik je melding goed lees heb jij gewoon problemen met je rechten.
Of je kan je gehele pc niet eens pingen, heb je dat al getest..???
Het lijkt er op dat je pc in het geheel niet te benaderen is

Op de pc die wel te zien is in het netwerk
Start > Opstarten> CMD (krijg je een dos schermpje)> type "ping 192.168.xxx.xxx " ( bij kruisjes invullen het ip adres van de niet te benaderen pc)

Zet in elk geval je firewalls uit op beide pc's om uit te sluiten dat de fiewalls niet in de weg zitten. Ook ping commando's kunnen geblokt worden door de firewall. Als het dan wel gaat werken stel ze dan anders in. Niet vergeten de firewalls weer aan te zetten na de experimenten :rolleyes:

Kan het zijn dat je verschillende acounts hebt en de een met admin rechten en de andere als gebruiker met beperkte rechten. XP laat niet zomaar alles toe.
Ga ook eens na of je met de zelfde naam inlogt oid, dit hoeft normaal niet een probleem te zijn maar afhankelijk van je configuratie kan het wel degelijk uitmaken.

Kijk ook eens na de rechten op de gedeelde mappen en of de map niet persoonlijk gemaakt is.

Als ik je melding goed lees heb jij gewoon problemen met je rechten.
Of je kan je gehele pc niet eens pingen, heb je dat al getest..???
Het lijkt er op dat je pc in het geheel niet te benaderen is

Op de pc die wel te zien is in het netwerk
Start > Opstarten> CMD (krijg je een dos schermpje)> type "ping 192.168.xxx.xxx " ( bij kruisjes invullen het ip adres van de niet te benaderen pc)

Zet in elk geval je firewalls uit op beide pc's om uit te sluiten dat de fiewalls niet in de weg zitten. Ook ping commando's kunnen geblokt worden door de firewall. Als het dan wel gaat werken stel ze dan anders in. Niet vergeten de firewalls weer aan te zetten na de experimenten :rolleyes:

Kan het zijn dat je verschillende acounts hebt en de een met admin rechten en de andere als gebruiker met beperkte rechten. XP laat niet zomaar alles toe.
Ga ook eens na of je met de zelfde naam inlogt oid, dit hoeft normaal niet een probleem te zijn maar afhankelijk van je configuratie kan het wel degelijk uitmaken.

Kijk ook eens na de rechten op de gedeelde mappen en of de map niet persoonlijk gemaakt is.

hoi bedankt voor je reactie

dat pingen heb ik geprobeerd maar zonder succes want dit komt er te staan terwijl beide pc's aanstaan

Dit komt er te staan: Ping.JPG

Ik heb maar 1 gebruiker dus dat is meteen de admin
ik kon eerst de gedeelde mappen nog wel zien maar opeens waren ze weg dus heeft ook niks te maken met persoonlijk enz...

Laatst bewerkt:
beneden zag ik de mappen wel van boven maar boven de mappen niet van beneden dus ik denk dat je het andersom bedoelt maar ja dat is goed dat ga ik wel eens proberen:D
ja dan bedoel ik het inderdaad andersom.

Stond je firewall mischien aan met het proberen te pingen? welke firewall gebruik je?

ja dan bedoel ik het inderdaad andersom.

Stond je firewall mischien aan met het proberen te pingen? welke firewall gebruik je?

ik gebruik de firewall van norton 2006

(heeft iemand iedee hoe ik die uitzet:o heb zitte zoeken maar vind niks ook niet via configuratiescherm->beveiliging:o :o )

ik heb al gevonden hoe je firewall uitzet:o heb ik gedaan en toen geprobeerd te pingen maar nog steeds die fout (eerder al een bijlage):(

Heb je op beide pc's de firewall uitgezet....?

Kan je gewoon concreet aangeven hoe je het nu allemaal hebt zitten...?

• configuratie pc boven en de configuratie pc beneden.
  • geef per pc een een status overzicht van je netwerk verbinding (dubbel klik icoon van je verbinding > 2e tabblad "ondersteuning" > knop "details" de gegevens die je daar ziet en dan van beide pc's)
  • een moden/router of een combi of heb je een pc als gateway(welke dan)
  • draadloos of kabel

geen verhaal er omheen maken, gewoon punten en feiten.
als je 1 antwoord geeft komen er bij mij twee vragen weer boven.
Ik heb het gevoel dat ik rondjes aan het lopen ben.

Het kan geen groot probleem zijn het heeft allemaal gedraaid....toch...????

Waar een vraagteken bij staat is een wedervraag

hoi, hier ben ik weer terug van weggeweest. ik had een klein probleempje vandaar.

ja beide pc's firewall uit

1.kun je zeggen waar ik dat kan vinden
2.
pc boven
Fysiek adres 00-16-17-6F-27-25
IP-adres 192.168.2.2
subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.2.1
DHCP-Server 192.168.2.1
Lease verkregen 23-2-2007 13:28:20
Lease verloopt 23-2-2007 13:28:20
DNS server 192.168.2.1
WINS-server

pc beneden
Fysiek adres 00-0C-6E-E9-98-BD
IP-adres 192.168.2.3
subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.2.1
DHCP-Server 192.168.2.1
Lease verkregen 23-2-2007 10:31:35
Lease verloopt 23-2-2007 10:31:35
DNS server 192.168.2.1
WINS-server

3. Router/modem: Siemens GigasetSX551
4. allebij kabel

Heb je op beide pc's de firewall uitgezet....?

Kan je gewoon concreet aangeven hoe je het nu allemaal hebt zitten...?

• configuratie pc boven en de configuratie pc beneden.
  • geef per pc een een status overzicht van je netwerk verbinding (dubbel klik icoon van je verbinding > 2e tabblad "ondersteuning" > knop "details" de gegevens die je daar ziet en dan van beide pc's)
  • een moden/router of een combi of heb je een pc als gateway(welke dan)
  • draadloos of kabel

geen verhaal er omheen maken, gewoon punten en feiten.
als je 1 antwoord geeft komen er bij mij twee vragen weer boven.
Ik heb het gevoel dat ik rondjes aan het lopen ben.

Het kan geen groot probleem zijn het heeft allemaal gedraaid....toch...????

Waar een vraagteken bij staat is een wedervraag

ja alles heeft gedraaid

Laatst bewerkt:
Nieuw nieuws!!!!

ik had nog opzolder een oude pc staan die het nog wel deet
dus die heb ik in het netwerk aangesloten
ook die kan de computer van mij(boven) wel bekijken
maar die van beneden ook niet
dus er is iets mis met die computer beneden

gr ruben

hey bedankt voor je tip maar helaas kreeg deze foutmelding

kijk hier: Bekijk bijlage 38732

dus helaas....

heb je mischien nog een andere tip die ik kan proberen?

bedankt groetjes ruby159

is de gebruikersnaam en w8woord het zelfde op de 2 pc's
heeft de werktgroep van het netwerk de zelfde werktgoep als de andere pc.
is de computer naam niet het zelfde..

klik met de rechtermuis op "dezecomputer" en op eigenschappen. klik dan op netwerkidentificatie. en klik op eigenschappen.

vul hier de werkgroep in, maakt niet uit wat, als het maar het zelfde is op de andere computer

vul bij Computernaam, een computernaam in, die niet het zelfde is op de andere pc.

klik op ok
toepassen > ok.]
start windows opnieuw op

doe dit ook (zelfde) op de andere pc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan