Netwerk-Medion router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieterken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Alles werkte perfect op mijn netwerk (bestanden delen, printer delen...) Maar dan had ik een probleem met mijn router (die heb ik dan moeten flashen) en wss heb ik ook wat instellingen veranderd terwijl ik vanalles aan het uitproberen was...

Dus nu vinden de computers elkaar niet meer :S. We hebben alletwee dezelfde werkgroep, maar pingen naar elkaar lukt niet, en bij het opvragen van de pc's in het netwerk staat alleen mijn pc...

Hoe kan ik nu terug mappen+printer delen?

Edit: Mr ik kan dus wel de router gebruiken die aangesloten is op de moden, en de printer is niet aangesloten op de router!

Edit 2: Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik zonealarm geinstalleerd heb, en die geeft wat problemen met ips van men netwerk. Kheb nu dus zonealarm afgewerkt mr tblijft tzelfde...

Laatst bewerkt:
Beste is om iig er voor te zorgen dat er geen firewalls draaien als je bezig bent met het instellen van je netwerk. Dit scheelt een hoop zoekwerk als het niet werkt.

Dus twee PC's kunnen elkaar onderling niet bereiken? Dus ze beiden wel de router pingen?

Controleer verder dat je in je router aangegeven is dat die PC's een verbinding (met elkaar) mogen maken.
Mijn advies: Heb zelf geen ervaring met die router maar controleer de IP adres instellingen eens van zowel de router als beiden PC's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan