Netwerk met 2 XP computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederic.kramer

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Beste meneer,mevrouw

We hebben twee pc's. Deze twee pc's willen we laten draaien in een netwerkje. De pc hebben allebei XP. Echter op de oude pc staat geen internet. We willen daarom via het netwerkje ervoor zorgen dat deze pc de internet verbinding kan gaan gebruiken van de andere pc. Deze heeft een kabel verbinding via chello. We hebben om verbinding te maken tussen de twee pc.s een kabel geplaatst. En bij de beiden pc's ip-adressen toegewezen. Nu komt het probleem de beide pc's zien wel dat er verbinding is maar doet er niks mee. Want als ik de kabel er in heb zeggen beiden pc dat de lan in verbinding is en als ik de kabel er aan een kant uit haal geeft ie dat ook weer. Maar het pingen naar de oude pc van de andere pc af geeft geen probleem. Echter anders om kan je niet pingen. Dan geeft ie een time out. Verder laten de beide pc's bij netwerk verbindingen niet zien of er nog andere computers in het netwerk zijn.

Al met al is het de bedoeling om ervoor te zorgen dat de pc zonder internet. Verbinding kan maken met de andere en zo de internet verbinding kan gaan delen. Dit lukt dus voor geen meter helaas

Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen.

Bijvoorbaat dank

Frederic

Beste Frederic,

Heb je de netwerkwizard gedaan? Je moet voor dat je dat doet in eigenschappen van de verbinding van de Host internetdelen uitschakelen. Dan dus de wizard doen -waarbij de Client geen vast IP-adres zal krijgen- en klaar is Kees.

Groet,
Dick

Bedankt voor uw hulp.

Maar ik zelf snap weinig van het nerkwerk bouwen. Maar op de zeg maar goede pc staan 2 LAN verbindingen. Eentje voor de internet verbinding van chello kabel. En de andere voor het netwerk. Op de LAn1 staat indd ip adres automatisch toekennen de LAN2 ik het zelfde ip gegeven als de LAN 1 alleen het laaste cijfer van het ip heb ik een minder gemaakt. Via ipconfig ben ik aan het ip gekomen van LAN1. Op de andere pc staat maar een enkele lan verbinding en die heb ik ook het zelfde ip adres gegeven maar ook hier het laatste cijfer van het ip adres veranderd.

Bijvoorbaat dank

Frederic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan