netwerk met 2netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

franklel

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
ik heb een pc met twee netwerk kaarten en een pc met 1 netwerkkaart ik wil graag zo een netwerk verbining maken.
mijn pc herkent wel de kaarten en ik heb ook al een netwerkbrug gemaakt maar ik krijg nog steedts geen ver bindning. de lampjes van de net werk kaart brand ook niet. bij de tweede pc is er wel verbinding maar daar geeft hij een fout aan.

wat moet ik doen.
groeten frank

Wat bedoel je precies, wil je een netwerk maken met internetdeling of zonder?
Heb je een crosscable tussen de pc's of maak je gebruik van een router?
welk os draaien de pc's en heb je autorisaties aangemaakt?

greetz
H

ik heb een utp kabel er tussen ik draai wp.
ik wil een netwerk maken.in 1 pc ziiten 2 netwerkkarten 1 gaat naar me router en de ander naar een andere pc in me kamer.met internetdeling ja.
ik weet jie helaas de instelingen niet voor en daarom vraag ik jullie hulp.
groeten frank

Haal even de netwerkkabel tussen de computers er uit en kijk of het een crossedkabel of een flatkabel is. Bij de crossedkabel zitten de middelste draden over elkaar heen gedraaid. Is dit laatste niet het geval (wat waarschijnlijk zo is) dan heb de verkeerde kabel tussen de netwerkkaarten zitten. Waarom sluit je niet de andere computer gewoon op de router aan? Dan kunnen beide computers internetten zonder dat de hoofdcomputer aan moet staan en je netwerk wordt automatisch geconfigureerd door de router (als je een goede hebt)

Zet dan de router boven neer, de kabel ligt er al.... cu

ff voorbeeld:

Nu:

modem--router--------1e verd-------------2e verd----------------computer1-------computer2

Mijn model:

modem----------------1e verd-----------------2everd----------router, waar pc1 en 2 allbei aan vast zitten

Geplaatst door franklel
ik heb een utp kabel er tussen ik draai wp.
ik wil een netwerk maken.in 1 pc ziiten 2 netwerkkarten 1 gaat naar me router en de ander naar een andere pc in me kamer.met internetdeling ja.
ik weet jie helaas de instelingen niet voor en daarom vraag ik jullie hulp.
groeten frank

Je bent niet echt duidelijk wp staat voor xp gok ik. utp tja...naar de pc moet het cross zijn maar consolekabel straight.

Internet achter in je router pluggen en de pc's voor op de eerste 2 poorten en verder zoals sarvo al zegt. als je de steker naast elkaar houdt opdezelfde manier met het lipje naar beneden en de kleuren lopen op dezelfde manier dan heb je een straight utp kabel zijn de middelste getwist dan heb je een cross utp is het nog anders dan heb je vermoedelijk een rolloverkabel.

Geen bruggen etc instellen maar de wizard van xp het werk laten doen. Zorg dat je een werkgroepnaam hebt en dat je gebruiker op beide pc's aangemaakt is middels computerbeheer. [rechtermuis op deze computer]

suc6
H

Tja...anders zou ik een draadloze router overwegen als je geen draden wilt trekken. Zet je vast aan je modem en vandaar uit is alles draadloos.

ik heb nu een kabel aan bij dekanten van rechts naar links de enekant
wit/.orange
ornge
wit/groen
blauw
wit/blauw
groen
wit/bruin
bruin

andere kant.
wit/orange
orang
blauw
wit/blauw
groen
wit/bruin
bruin

Klinkt als een flatkabel.... dat gaat niet werken tussen 2 netwerkkaarten, daarom brandt er op 1 kaart de led ook niet. Zou je ff naar de computerwinkel moeten gaan om een crossedkabel te halen...

Voor de duidelijkheid: Normaal gaat er een kabel van de modem naar de router.
Van de router naar meerdere pc's. 1 kabel per pc.
Dit zijn GEEN crossed kabels.
1 netwerkkaart per pc.

Als je 2 kaarten in 1 pc hebt, en je komt met 1 kabel van je router naar die pc, en op de 2e kaart een crossed kabel naar de 2e pc, dan moet die 1e pc als router gaan werken. Daar heb je software voor nodig, of een optie uit windows xp.

Zonde, want je hebt al een router!

Als je de kabel die naar die verdieping gaat eerst eens op een 5 poorts hub zet? Dan hoef je maar 1 kabel van de router naar de hub (ligt er al), en dan blijven er nog 4 poorten vrij over.
Als je namelijk het inkomende signaal op de hub aansluit, is dat meestal poort 1, UpLinx. De uitgaande poort 1 is dan bezet.
Een hub kost weinig.

In dit voorbeeld krijg je dan:

Modem -> Router (poort 1) -> Pc1 beneden.

Router (poort 2) -> 1e verdiep - 2e verdiep -> HUB uplinx poort 1

HUB (poort 2) -> Pc2.

HUB (poort 3) -> Pc3.

Ik zelf heb 6 pc's draaien, en 3 laptops.
Ik heb een kabel modem, met 1 kabel naar de 4 poorts router.
1 van de poorten op de router gaat naar de uplinx poort 1 van een 8 poorts hub.
Op de router heb ik nu 3 poorten vrij. Op de hub nog 7.

In princiepe kan ik probleemloos op elke poort van de router een 24 poorts hub neerzetten.
Dus 4x 23 (24 - 1 ) = 92 pc's aan 1 kabelmodem van chello. (gaan ze leuk vinden.....)

Bij een crossed kabel zijn NIET de middelste paren getwist.
Het oranje paar is gewisseld met het groene paar, aan 1 kant van de kabel.
Zie voor details bijgaand tekst document.
Ik ben zeer ervaren met netwerk kabels. Op mijn werk maken we gecertificeerde patch kasten met 300 / 400 kabels per kast. In grote kantoor panden.

Als je meer info nodig hebt, laat dan maar weten, dan schrijven we de boel nog eens rustig uit.

Laatst bewerkt:
Hier het plaatje voor je uitgetekend.
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
ik heb het nu zo met bijn buur jongen uit ge dacht.moet er dan een cros kabel van zijn router naar mijn pc want ik heb mijn pc dan op twee routers aan gesloten.dus twee verschillende netwerken.

straight kabel van router naar pc's

Hoezo 2 routers...waarom? dan eerder een hub zoals paul zegt.

welke bijlage?

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn (ongeveer 102 Kb)
Toegestaane bestand extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Tussen 2 pc's = crossed kabel
Tussen pc en hub/router = straight kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan