Netwerk met hub : geen onderlinge verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik had vroeger een router met 2 pc's in netwerk. Vorige week heb ik een nieuw abbo, en mag ik met meerdere pc's op internet. Dus heb ik voor elke pc een andere IP. De router was dan ook niet meer nodig, want dit was de schuldige van problemen.

Dus nu heb ik een hub/switch, maar zie de andere pc niet in het netwerk. Als ik de ip manueel ingeef 192.168.0.1 lukt het wel, maar dan heb ik op beide pc's geen internet meer. Dus ook niet echt de bedoeling.

Ik heb ook al met de wizard geprobeerd, firewall afgelegd, maar niets helpt mij verder.

Ben dan ook een leek in netwerken...

Hoe kom je nu dan op internet ?Bij meerdere pc's heb je namelijk juist WEL een router nodig om de informatie stroom te delen/sturen per aangesloten pc.

met een hub/switch.
Gewoon verbonden met de modem.

Dus kun je met een hub/switch dan geen netwerk maken?

Geplaatst door phantomtwister
met een hub/switch.
Gewoon verbonden met de modem.

Dus kun je met een hub/switch dan geen netwerk maken?

Wat voor modem praten we over ? Merk,Type ?

Voor een thuisnetwerk heb je toch echt nog een router nodig en volgens mij zit dat niet in je Motorola geintergreerd of wel ?

Voor een thuisnetwerk kan je ook een hub nemen. De pc die rechtstreeks aan het modem zit moet dan wel altijd aan staan. Ik heb er zelf 3 in een netwerk en alle drie op het internet.

Je hebt dus geen router nodig voor een thuisnetwerk.
De eerste pc moet ook niet steeds aanliggen.

Ik heb nog wat zitten zoeken, en in netwerkverbindingen de functie NWLink NetBios geinstalleerd. Binnen de seconde kon ik op de gedeelde mappen.

Dus alles in orde nu!

Maw je gaat zo zonder router op internet en wie weet wat kan de pakketjes die via internet op je computer zomaar zonder iets gescheiden houden ????

Knap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan