netwerk met laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarMis

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
15
Ik heb 3 pc's, waarvan 1 laptop.
Alle draaien onder Windows XP. Internet via ADSL verbinding.

VIa thuisnetwerk instellen heb ik op alle pc (getracht) een netwerk te installeren. De laptop is de hoofdcomputer en de andere maken gebruik van het netwerk via deze laptop.

Beide "vaste" computers zien elkaar en kunnen bij elkaar in de opengestelde mappen. Ze zien ook de laptop in de werkgroep, maar ze kunnen er niet in.

melding: \\Marianne is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Kan het netwerkpad niet vinden"

Op de laptop bij zoeken naar computers in werkgroep ziet deze alleen zichzelf en niet de andere 2 computers.

(voor de volledigheid het heeft ooit gewerkt, maar heb op alle computers een nieuw netwerk gemaakt in dehoop dat dit beter ging).

Persoonlijk denk ik dat er iets "niet goed" is bij de laptop maar hoe kan ik daar achter komen ?
 
Firewal van XP uitstaan.
Hoe zijn de computers met elkaar verbonden.
router, hub, switch of dubbele netwerkkaarten.
 
Het kan ook een kwestie van rechten zijn. Zorg dat je alle accounts waarmee je in het netwerk inlogt, op alle computers voorkomen als administrator.
 
verbinding

De computers zijn middels eenwireless ADSL router met elkaar verbonden.

Volgens mij heeft iedereen de rechten. Maar anders zou het in ieder geval toch zo moeten zijn dat je in ieder geval de andere computers zou moeten kunnen zien en op de laptop krijg je alleen de eigen PC te zien, maar niet de andere 2.

Hoe kan ik zien of er een firewall aanstaat ?
 
firewall

Bedankt voor de goede tip. Via wat zoeken kwam ik uit bij de firewall en die heb ik uitgezet en alles werkt.
Tjonge jonge lang mee bezig geweest en eindelijk met jullie hulp, blijkt het zo iets kleins te zijn !

Thanks
 
Graag gedaan en tot de volgende keer. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan