Netwerk met Mac's en PC's optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Goede-bijna-avond,

Ongeveer een jaar geleden deed de eerste Mac zijn intrede in ons toen nog Windows-netwerk met Linksys-router. Inmiddels is hier een MacBook en een iMac bijgekomen, en is de router vervangen door een nieuwe Apple Time Capsule. Enkele PC's hebben al dan niet via het balkon het huis verlaten en de score is nu drie tegen drie.

De communicatie tussen de Mac's verloopt uitstekend; heel goed dat alles keurig in de Finder staat en vanzelf weer verdwijnt zodra de Mac offline gaat. Windows is natuurlijk weer eigenwijs; die computers zijn sporadisch niet te zien in de Finder, dan weer wel, dan weer niet.

Regelmatig zie ik screenshots voorbij komen van mooie Finders met onder Gedeeld simpelweg "Dad's PC". Mijn vraag is dan ook; hoe krijg ik dit voor elkaar? Bij Mac is het simpelweg de computernaam aanpassen en je ziet het resultaat.

Onze werkgroep heeft een vaste naam en is op alle PC's en Mac's (WINS) ingesteld. Ook op de Time Capsule.

Wie kan mij helpen om mijn netwerk eens volledig te optimaliseren? Ik denk dat het een aantal kleine instellingen zijn.

Overigens opvallend: als ik met mijn MacBook elders ben, zie ik wel alijd alle PC's in de Finder. Betekent dit dat ik het bij de router (Time Capsule) moet zoeken?

Ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste sectie heb geplaats. Anders spijt het me werkelijk verschrikkelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan