Netwerk met meerdere routers aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert-Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Ik wil graag een draadloos netwerk aanleggen. Omdat het om een groot verenigingsgebouw gaat, red ik het niet met 1 router. Dan heb ik op meerdere plaatsen in het gebouw geen signaal.

Ik denk dat ik met 2 extra routers (3 in totaal) wel overal signaal heb. Maar weet niet hoe ik dit aan moet leggen. Hoe moet ik die andere 2 routers aansluiten op de (hoofd) router.

En hoe zit het met de DHCP. Gaat dat uit van de hoofdrouter? Of moet ik iedere router een aparte pool geven.

De eerste router is de router waar het hoofdsignaal op zit. Hier wordt dan ook de DHCP op geregelt.
De andere routers gebruik je dan alleen als accesspoints. Hier zet je de DHCP-uitgifte op uit.

Je kan er ook voor kiezen om 1 router + 2 draadloze accesspoints te gebruiken.
uitleg accesspoint (in het engels)

ik zou voor een router met repeaters gaan.

http://www.wifishop.nl/search/repeater/

En waarvoor dienen repeaters?

Ik andere gebouwen heb ik al een aantal keren meegemaakt dat er een draadloos netwerk ligt, en deze niet werkt.

In het gedeelte waar de router ontvangst heeft, gaat alles goed. Maar waar de Access Points staan, krijg je wel een signaal. Maar worden er geen ip-adressen uitgedeeld. Dit wil ik bij ons voorkomen.

Hoe staat het trouwens met het aantal netwerken dat moet worden opgezet?
Heb je in mijn geval drie verschillende netwerk namen (ssid)? Of wordt er 1 ssid aangemaakt, en nemen die AP's het over?

repeaters doen niks meer dan het signaal van jouw router versterken.
Dus wordt de ontvangst minder dan plaats je daar een repeater en kun je weer een x tal meters verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan