netwerk met NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Beste mensen,

Binnenkort gaan wij verhuizen en ik wil mijn huidige situatie veranderen.
Ik heb nu 2 externe harde schijven op 2 mede8er (MED400X2) mediaplayers aangesloten, zodat ik foto's, films e.d. op de tv kan kijken.

Nu zat ik te denken om een NAS (QNap of Synology) te gaan gebruiken waar ik naast een Sata harde schijf, de twee externe harde schijven op aansluit.

Ik heb nu een pc, printer en twee laptops in mijn huidige netwerk.

Dit wil ik dan gaan uitbreiden met de twee mede8ers (indien mogelijk?) en een derde mediaplayer erbij, zodat we allemaal gebruik kunnen maken van foto's en films op de eigen tv.

Mijn vraag is dus kan ik het bestaande netwerk (pc, printer, 2 laptops) uitbreiden met 3 mediaplayers en NAS?

Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Ik gebruik windows 7 als besturingssysteem en een Zyxel modem (telfort internet).

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.
 
Heb je dat eerder zelf ingericht? Dat zal in de nieuwe situatie niet anders zijn dan zoals je dat eerder gedaan hebt. Het kan in ieder geval wel.
 
Dank je voor je reactie. Het netwerk is ingericht, maar de mediaplayers zitten er niet in. Ik weet ook niet of dat kan. Vandaar ook de vraag of de mede8er in een netwerk kan (wifi liefst).
 
Als de Mede8ers zijn voorzien van een netwerk aansluiting is dat geen enkel probleem. Kijk wel even in de instellingen dat Samba ook ingeschakeld is. Daarna werkt de Mede8er niet alleen als Media Player maar ook als NAS.
 
Er zit een netwerk aansluiting (kabeltje) ik vrees dat ik ze dus moet "bekabelen".
Ik zal dat binnenkort eens gaan doen en dan eens kijken wat ik allemaal bij instellingen vind.
Handig als ik de mede8er als NAS kan gebruiken. Thanx voor de info!
 
Ik heb zelf een Mede8er MED800X3D in m'n netwerk alsook een AC-RYAN Playon HD2. Beide bedraad en beide werken als NAS en Mediaplayer. Ook kan op beide een externe HD worden aangesloten die vervolgens ook via het netwerk te benaderen zijn. Daarnaast is er ook nog een Buffalo NAS aanwezig. Het is dus zeker mogelijk.

Kijk ook eens hier:
http://mede8erforum.eu/index.php?topic=14810.0
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt! Ik ga er mee aan de slag. Maar eerst de verhuizing en dat duurt nog even. Gaat er om dat ik weet dat het mogelijk is en mocht ik tegen die tijd nog vragen hebben meld ik me weer. ;-)
 
Ok dan. En succes met de verhuizing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan