Netwerk met official XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

<Mighty Max

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hoi,

Ik heb netwerk via router. Kan ik nu één legale versie van XP op alle drie compies installeren ??
M.a.w. ziet windows één IP adres of meerdere ??

Èn hoe zit het met auto updates ??

Bvd
Max

een legale versie kun je maar legaal op 1 pc installeren aangezien je maar 1 licentie hebt

Dank M@rio,

M.a.w. ik kan het wel op alle 3 zetten maar dan zijn er 2 illegaal ??

Consequenties ??

Ik ben vermoedelijk bij windows geregistreerd via één IP-adres (van router).

Hoe "ziet" windows nu of ik comp 1 2 of 3 update ?

En wat te doen als die éne comp waar de legale 1e versie opzit kapot gaat ? Als ik dan alles opnieuw moet installeren is het toch dezelfde software maar dan op "nieuwe" cpu ??

Snap ik dus niet helemaal.........

Max

In je router zit ip adres omzetting via NAT (Network Adress Translation). Dat wil zeggen dat jouw internet ip adres wordt vertaald naar de ip adressen van de pc's die in je netwerk zitten. Hierdoor kunnen alle drie de pc's het internet op, ook al heb je maar een ip adres van je provider gekregen.

Uiteraard hoor je voor elke windows installatie een licentie te hebben. Maar dat is niet van belang voor de werking van je huidige netwerk, en er kan ook niet zomaar getraceerd worden of er meer dan een windows versies achter je router zitten. Niets om je druk over te maken dus.

Dat kunnen ze wel zien, je wil niet weten wat er allemaal aan info naar MS gaat als je op windowsupdate site komt...

of ze er wat mee doen, dat is 2 en dat antwoord is voor als nog nee.

En voor de rest ja je kan updaten, en ja het werkt maar je heb eig natuurlijk 3 licentie voor nodig. (maar aan de andere kant op 1 windows XP licentie maken ze 80 % winst, dat is natuurlijk wel een beetje erg veel..... )

Om microsoft te plagen kan je het volgende programma downloaden en installeren www.xp-antispy.de.

Het is niet zo dat ze kunnen zien hoeveel computers er in een LAN zitten, want een pc kan best meerdere netwerkkaarten en dus meerdere mac adressen en meerdere interne ip adressen hebben.

Je wilt ook niet weten hoeveel illegale versies er versus legale op de markt zijn, en voor zover ik weet is er nog niemand gepakt vanwege internetcontact.

Heel hartelijk dank,

mijn vermoedens zijn bevestigd (...)

nog veel succes met het "oplossen" !!!

Mvg Max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan