Netwerk met powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joery360

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of de onderstaande netwerkopstelling mogelijk is?
Wat zijn de instellingen op beide routers? i.v.m. DHCP en ip adressen
Iemand ook al ervaring met powerline adapters?

Hopelijk kunt u mij uitleg geven

MVG
Joery

Netwerk.png

EDIT:
Is het ook nog mogelijk om mijn NAS te verbinden met de 2e (netgear) router?
En deze vervolgens te kunnen 'bezoeken' via internet

De powerline adapters zitten op verschillende verdiepingen. Dus alles wat aan de netgear router vastzit staat dus op de 1e verdieping
En de rest op de begane grond

Laatst bewerkt:
In principe wel, hoewel de NAS en andere apparaten van buiten eigenlijk wel een vast ip-adres horen te krijgen. DHCP uitschakelen op de netgear en aansluiten via een LAN poort en niet de WAN poort en je bent grotendeels klaar. Aangenomen dat de powerline adapters geen roet in het eten gooien.

2 powerline adapters worden herkent als een lan kabel dus dat zou geen probleem moeten zijn
ik zal de producten bestellen en kijken of het werkt.
Bedankt!

Wat ga je bestellen? ik neem aan dat je de nergear nu hebt en gaat vervangen met de linksys? anders is het een beetje zonde, omdat je anders goedkopen een netwerk kunt bouwen

Je kunt meerdere powerline adapters koppelen tot 1 netwerk. Werkt in feite als een hub/switch.

De opzet kan. Echter waarom iedereen zo nodig om de paar meter een router nodig heeft ontgaat me volledig. Gebruik hiervoor switches of powerline adapters met een ingebouwde switch/wifi (bijv. van Devolo)

Iemand ook al ervaring met powerline adapters?

Ik heb al 5 maanden een Sitecom Powerline Wifi Kitje lopen
zonder problemen gewoon plug and play. als je hem wilt beveiligen moet je wel nog het een en ander instellen.

Je kunt meerdere powerline adapters koppelen tot 1 netwerk. Werkt in feite als een hub/switch.

De opzet kan. Echter waarom iedereen zo nodig om de paar meter een router nodig heeft ontgaat me volledig. Gebruik hiervoor switches of powerline adapters met een ingebouwde switch/wifi (bijv. van Devolo)

De 2e netgear router had ik al dus t is zonde om dan nog eens een switch neer te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan