Ok er staan hier nu 4 pc's allen met xp sp2. 3 daarvan zijn aangesloten op een linksys wrt54g draadloze router en 1 op een speedtouch 510. De routers zijn onderling verbonden en alle pc's delen een internet verbinding. De speedtouch router/modem fungeert dus als modem en deelt internet met een pc en met de draadloze router. De draadloze router deelt de verbinding met de andere drie computers. Op dit moment fungeert de draadloze router als dhcp server en staat de ander ingestelt op autodhcp (dus aleen aan als t nodig is).
Firewalls en dergelijke zijn t probleem denk ik niet 3 van de 4 hebben panda en 1 win. maar die zijn allemaal ook al uitgeweest.
Internet werkt dus overal, das alvast mooi. Maar er is een probleem met de bestandsdeling. iedere pc ziet een of twee andere maar geeneen ziet ze allemaal. iemand enig idee hoe dat kan en wat ik eraan kan doen??
oh btw ik wil de ip's statisch maken zijn er nog dingen waar ik dan extra op moet letten??
bij voorbaat dank,
gnz
Firewalls en dergelijke zijn t probleem denk ik niet 3 van de 4 hebben panda en 1 win. maar die zijn allemaal ook al uitgeweest.
Internet werkt dus overal, das alvast mooi. Maar er is een probleem met de bestandsdeling. iedere pc ziet een of twee andere maar geeneen ziet ze allemaal. iemand enig idee hoe dat kan en wat ik eraan kan doen??
oh btw ik wil de ip's statisch maken zijn er nog dingen waar ik dan extra op moet letten??
bij voorbaat dank,
gnz