Netwerk met Xp Proffesional en Home

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc met Windows Xp Home erop. Nu ben ik boven de oude pc aan het instaleren met Xp Proffesional

Ik wil graag op bijde pc`s kunnen internetten alleen wil ik hem in een domein "Thuis"zetten.. Nu kan ik bij de Home editie de optie van Domein niet vinden...

Is het nu niet mogelijk om een netwerkje te maken??

Ik heb deze methode gedownload:

Method 1:
This can also be accomplished with the free and widely available Xteq X-Setup 6.1 http://www.xteq.com/products/xset/ by navigating to the NetworkAuto LoginWindows NT/2K/XPSettings option within X-Setup. Simply enter the appropriate information and click Apply Changes - upon your next reboot you can then join domains with WinXP Home Edition. Problem solved. X-Setup includes many other useful Windows XP tweaks/hacks/etc. for Windows XP as well, all free for personal use.

Alleen wordt ik er niet echt wijzer van... Ik heb het programma gedownload en geinstaleerd maar waar ik nu het domein kan invullen of iets...? Geen idee..

Voor de extra controle:

Het is dus niet mogelijk om internet te delen tussen een Xp home en Xp professional??

Programma ken ik eigenlijk niet en ook de privilege om met XP home te werken heb (gelukkig) ook niet.

Normaal gesproken kan xp home niet inloggen op een domein maar je kan de werkgroep wel dezelfde naam geven als je domein en dan inloggen.

Internetdelen zou dan gewoon moeten werken

Dat doet t nu inderdaad!

Geen idee hoe het kwam dat het eerst niet werkte maar dat doet er ook niet meer toe!

Mario bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan