Netwerk met Xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter babu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

babu

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Hallo, Ik heb een laptop gekocht met xp home er op.een Computer met xp pro.Ik heb in mijn computer een netwerkkaart geinstalleerd en ingesteld met die wizard netwerk instellen.Nou kan ik wel internetten met laptop via mijn computer,maar hoe kan ik nou met mijn laptop in mijn computer komen??ik kan nergens er iets van terug vinden.

Heb je wel partities gedeeld? Dus in de verkenner rechtsklikken, en dan delen en beveiliging. Als hij gedeeld is zie je een handje verschijnen bij die partitie.

Ik heb net mijn D schijf gedeeld, maar hoe en waar zie ik die dan.Gr Michael

Zie je helemaal onderin je verkenner "mijn netwerklokaties"? Als je daarop klikt moet je de andere pc zien. Misschien dat je de eerste keer "microsoft windows netwerk"moet aanklikken, en dan "ms-home"

Je kunt ook "zoeken"aanklikken, en de naam van de andere pc opgeven.

Krijg als ik dat doe krijg ik de volgende melding:Ms home is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.???

Oei, lijkt me iets met rechten toewijzen te maken hebben. Ik hoop dat iemand anders je daarover kan vertellen. Daar weet ik ook niet veel van.

babu schreef : de volgende melding:Ms home is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron

Krijg je deze melding ook bij de andere pc .

Zo niet dan kan je met de wizard netwerk verbinden alles gewoon doorlopen , hier kan je dan ook een floppy aanmaken welke je na de installatie in de andere pc stopt en wordt alles toch automatisch ingesteld.

Suc speedtouch

Gm,Het probleem is opgelost.Ik heb in de firewall van Norton mijn netwerkkaart aangemeld,toen opnieuw wizard netwerken gedaan.Daarna kon ik wel in mijn computer komen.Bedankt!! Gr Michael

Firewall? Zou ik niet aan gedacht hebben. Maar je hebt het voor elkaar gekregen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan