netwerk misbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Mijn verbinding wordt gebruikt om grote hoeveelheden spam te versturen volgens mijn provider. Zelf merk ik daar weinig van alleen is mijn verbinding af en toe wat traag.

Om tot een oplossing te komen heb ik oa Spybot laten lopen maar ondanks een paar problemen (die ik niet als probleem zie) vindt het niets. Ik draai Mcafee internet protection en ook deze waarschuwt nergens voor

Met betwork manager heb ik net mijn netwerk getest en wat me wel opvalt is dat services.exe wel veel verbindingen maakt. 15464495 bytes in 15 minuten.

Is daar een probleem verborgen of niet en welk programma kan dat controlleren?

groeten brian

Begin eens met deze draad uit te voeren
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Want die services.exe... Kan een virus zijn.

Er is ook een officiele services.exe (c:\windows\system32\) maar op het moment dat hij op een andere lokatie ook staat is dit al verdacht.

Daarnaast word services.exe (De echte van MS) uitgevoerd onder het SYSTEM/Systeem account en niet onder bijvoorbeeld je eigen gebruikersnaam.

Mijn verbinding wordt gebruikt om grote hoeveelheden spam te versturen volgens mijn provider.

- mijn verbinding af en toe wat traag.
- dat services.exe wel veel verbindingen maakt. 15464495 bytes in 15 minuten.

Ik denk dat jou provider bevestigt wat je zelf min of meer vaststelt aan 'symptomen'.
Ben benieuwd hoelang je provider wacht, voor je af te sluiten .....
Want reken er maar zeker op dat er wel degelijk via jou aansluiting malware wordt verstuurd.
Schoonmaken die hap dus! (Of een complete recovery als dat allemaal niet helpt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan