netwerk mogelijk met PC met XP en Windows 95??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke47

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Is het maken van een netwerk mogelijk als op de ene PC XP staat en de andere Windows 95?
Ik heb een multi-PC modem.
Hoe krijg ik verbinding met de andere PC?
Wat moet ik doen om deze 2 met elkaar te laten communiceren?

Ja hoor is mogelijk

Wel even zorgen dat op beide pcs zelfde werkgroep ingesteld staat. Even drives delen en klaar is kees. Eventueel windows even laten zoeken naar computers in het netwerk

Op de XP computer kan ik het netwerk niet zien. Heb de wizard doorlopen om het netwerk te installeren.
Ik krijg de foutmelding op de computer met XP bij het zoeken naar de het netwerk:
mshome (=werkgroep) niet toegankelijk, niet de juiste machtigingen.
Hoe kan ik dat wijzigen. Ik ben de enige die op die computers werkt.
Op de andere computer (Windows 95) zag ik eerst beide computers en nu ineens niet meer.
Waar ligt het aan en hoe los ik het op?

Hallo Tineke47,

Als je in WinXP naar Mijn Netwerlocaties gaat en dan naar Een Klein Thuis bedrijfs netwerk Instellen en dan krijg je 3 opties daarvan de eerste optie (Bovenste) beschijving van de computer invullen als SERVER en Computernaam ook als SERVER en de Werkgroepnaam THUIS en dan laten zoeken en aan vinken de opsie selecteren (De Instalatie Uitvoeren met de CD-rom Van Windows XP op de andere Computer) Dan voor je die Instalatie van de WinXp CD-Rom uit op de PC met Windows 95 en dan het zelfde doen als bij XP maar die met Windows 95 wel Client1 noemen is makelijker en werkgroepnaam ook thuis en dan moet hij het doen als het niet lukt dan hoor ik het graag.

Met Vriendelijke Groet Nicky Latour

Het gebruik van dezelfde werkgroepnamen is niet nodig. Het is wel makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan