Hallo...
ik kom mijn pc(server) windows server 2003 niet op via het netwerk, overigen pc's wel. op een van die overigen pc's kom ik ook niet op die pc.
\\ip-adres of \\computernaam in uitvoeren. ik kom er niet op.
Geen Toegang tot \\Computermaam.
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik
op Problemen vaststellen als u de netwerkproblemen willt vaststellen en wilt oplossen.
INTERNET werkt wel.
Ik heb de netwerkkaart drivers verwijdert, pc opnieuw gestart en opnieuw geinstallerd.
dit heeft niets geholpen.
Eigenschappen van de netwerkkaart
Aabgevinkt:
- Client For Microfoft Network
- File and Printer Sharing for Microsoft Networks.
- Internet Protocol
In een netwerk op een andere Windows server 2003 zie ik die computer wel in het netwerk staan.
bij dit aanklikken staat hier (in windows server 2003)
\\Computernaam is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heb.
De Parameter is onjuist.
Ik heb een map op delen staan. ook krijg ik dit bij het delen op machtigingen voor iedereen.
IS er ook ergens dan nog de machtigingen van het netwerk zelf in te stellen?.
ik kom mijn pc(server) windows server 2003 niet op via het netwerk, overigen pc's wel. op een van die overigen pc's kom ik ook niet op die pc.
\\ip-adres of \\computernaam in uitvoeren. ik kom er niet op.
Geen Toegang tot \\Computermaam.
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik
op Problemen vaststellen als u de netwerkproblemen willt vaststellen en wilt oplossen.
INTERNET werkt wel.
Ik heb de netwerkkaart drivers verwijdert, pc opnieuw gestart en opnieuw geinstallerd.
dit heeft niets geholpen.
Eigenschappen van de netwerkkaart
Aabgevinkt:
- Client For Microfoft Network
- File and Printer Sharing for Microsoft Networks.
- Internet Protocol
In een netwerk op een andere Windows server 2003 zie ik die computer wel in het netwerk staan.
bij dit aanklikken staat hier (in windows server 2003)
\\Computernaam is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heb.
De Parameter is onjuist.
Ik heb een map op delen staan. ook krijg ik dit bij het delen op machtigingen voor iedereen.
IS er ook ergens dan nog de machtigingen van het netwerk zelf in te stellen?.