Netwerk naar pc werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo...

ik kom mijn pc(server) windows server 2003 niet op via het netwerk, overigen pc's wel. op een van die overigen pc's kom ik ook niet op die pc.
\\ip-adres of \\computernaam in uitvoeren. ik kom er niet op.

Geen Toegang tot \\Computermaam.

Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik
op Problemen vaststellen als u de netwerkproblemen willt vaststellen en wilt oplossen.

INTERNET werkt wel.

Ik heb de netwerkkaart drivers verwijdert, pc opnieuw gestart en opnieuw geinstallerd.

dit heeft niets geholpen.

Eigenschappen van de netwerkkaart

Aabgevinkt:
- Client For Microfoft Network
- File and Printer Sharing for Microsoft Networks.
- Internet Protocol

In een netwerk op een andere Windows server 2003 zie ik die computer wel in het netwerk staan.
bij dit aanklikken staat hier (in windows server 2003)

\\Computernaam is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heb.

De Parameter is onjuist.

Ik heb een map op delen staan. ook krijg ik dit bij het delen op machtigingen voor iedereen.

IS er ook ergens dan nog de machtigingen van het netwerk zelf in te stellen?.

Heb je in die server zelf wel de nodige gebruikers toegang gegeven in "Instellingen voor externe verbindingen"?
Daar kun je selecteren welke gebruikers toegang hebben.

De gebruikers staan toegevoegd, zover ik weet moet het gewoon werken wanneer het gebruikersnaam en wachtwoord overheen komen.
wanneer dit niet zo is, zal de pc om een wachtwoord melding vragen, maar ook dit komt niet.

Als ik achter een pc zit waar het niet het gebruikersnaam en wachtwoord gelijk is, komt wel een gebruikersnaam en wachtwoord venster voor het inloggen, maar wanneer IK inlog kom ik niet verder.

Dus de gebruiker administrator. (is een zelfde gebruikersnaam en wachtwoord op de andere server)
en mijn eigen gebruiker. Die willen niet op die server komen.

Dit heeft altijd gewerkt, en ineens nu al een aantal maanden geleden. dit.

Eerst maar eens PINGs gaan doen naar Computer en diens ip-adres vanaf de computer/server waar het nu niet werkt.
Zou mij niet verbazen dat er een netwerkgerelateerde fout is, bijv. een router ertussen gezet, anders subnet, fout subnetmasker etc.

Tijs.

Alles werkt verder. ik kan ook pingen naar die pc (server) waar ik niet op kom over het netwerk.
ik kan ook pingen van ook die server, naar een andere pc in het netwerk.

Ik krijg van beide kanten een antwoord...
Netwerk werkt niet!.

Beetje overzicht kan geen kwaad:
a. Je hebt twee W2003 servers in je netwerk?
b. W2003 nr. 1 is niet bereikbaar vanaf alle computers in het netwerk? Of kan W2003 nr.1 niet naar andere computers/servers verbinden op je netwerk (maar heeft wel Internet)?
c. Noem even de computernamen van de betrokken pc's/servers en beschrijf wat onderling wel en niet lukt. Met algemene aanduidingen is het lastig aangeven welke tips waarop van toepassing zijn, vandaar.
d. Geef ons de ipconfig /all uitdraaien van alle computers van c.

Tijs.

|
Hallo |
|
__________|

1 Windows server 2003.
Server01
Wel Internet
Geen Netwerk.
Werkt niet OKE

2 Windows server 2003.
Server02
Wel Internet
Wel Netwerk
Werkt OKE

Er zitten meerdere pc's in het netwerk. maar ook deze komen niet op Server 01.

Server01 komt ook niet op de Server02 of een overigen pc in het netwerk./

Server 01 kan pingen naar Server 02, en Server 02 Kan pingen naar server 01.

Hoop zo voldoende info te hebben gegeven.

Host name . . . . . . . . . Server01
Primary Dns Suffix . . . .
Node Type . . . . . . . . . Unknow
IP Routing Enabled . . . . No
WINS Proxy Enabled . . . No

DHCP Enabled . . . . . . . . Yes
Autoconfiguration . . . . . . Yes

Hier nog wat belangrijke info

Waarom heeft server01 geen vast ip-adres? Dat is voor een server wel de juiste manier van werken!
Stel een vast ip-adres in (vergeet subnetmasker, dns-servers en standaardgateway niet) en geef ons daarna de informatie van ipconfig /all op die server.

Kijk na of op Server01 de Workstation en Server service wel gestart zijn. Herstart ze desnoods allebei even. Check goed na of ze ook gestart blijven.
Doe hetzelfde voor de NetLogon service op Server01.

Zet verder de firewall uit op Server01 en kijk of dat (als bovenstaande stappen niet hielpen) verandering geeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, waar kan ik de Workstation en Server service controleren of ze gestart zijn

NetLogon service staat uit geschakeld. (ook op de wel wekende server)

ik kan deze niet in inschakelen... - dit zal dan ook niet echt nodig zijn als deze op de wel werkende server ook uit staat

The Net Logon service on Local Computer started and then stopped. Some services stop automatically if they have no work to do, for example, the Performance Logs and Alerts service.

Server = ingeschakeld (restart gedaan)
Workstation = ingeschakeld (ook restart gedaan)

Laatst bewerkt:
ik krijg nu op Server02 de melding wanneer ik naar de \\server01 ga.
Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele host heaccepteerd.

na restart van Workstation op server01 krijg ik nu wel weer de melding (op server02) \\Computernaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heb.

In de IPv4 instellingen van server01 -> knop Geavanceerd -> tabblad DNS moet je NETBIOS inschakelen.

Dat de NetLogon niet werkt zal wel zijn omdat je geen Windows domein hebt, dus dat is dan geen probleem.

Mooi dat de melding op server01 nu (na herstart Workstation service) weer overeenkomt met elke pc die (bijv.) naar server02 probeert te verbinden.

De groep Iedereen bevat (zeker op servers) niet de groep Gasten / de gebruiker Gast. Dus voeg eens de lokale groep Gasten toe aan de rechthebbenden op de gedeelde mappen. Doe dat zowel op deelrechten als op bestandsrechten van die map (en bestanden er onder).

Tijs.

Hier screenshots.

zo ziet het er uit, onveranderd
Instellingen-1.pngInstellingen-2.png

Laatst bewerkt:
Instellingen-3.png

over dat NETBIOS inschakelen kan ik niet vinden.

Laatst bewerkt:
* de server heeft wel een vast ip adres. ingezet in de router (pf-sense) door het mac adres,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan