netwerk niet beschikbaar na boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Okee, ik ga het nog maar een keer proberen. Mijn desktop pc (klik op mijn avatar voor systeem specs) werkt prima, maar.......... na opstarten duurt het tot wel 3 minuten voordat er een netwerk beschikbaar is.
Ik dacht eerst dat het te maken had met een minder goed wifi-signaal, dus een andere netwerkkaart geprobeerd (PCI-e met 3 antennes ipv een USB-dongel), maar dat was geen succes. Dat lag overigens aan de netwerkkaart, die bij nader inzien niet zo'n goede koop was. Later kreeg ik ook problemen met mijn modem van Ziggo, dus na vervangen van dat ding dacht ik eindelijk van het probleem verlost, maar... nee.

Omdat ik het gedoe met matig wifi-bereik en instabiele verbindingen behoorlijk zat was, heb ik dus de boel maar gewoon ouderwets bekabeld. Het is immers een desktop-pc, dus wat maakt het uit. Wat schertst mijn verbazing..... het signaal is inderdaad veel stabieler en sneller:thumb:, maar na booten van de pc duurt het nog steeds (te) lang voordat er eindelijk een netwerkverbinding is:evil:. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, processen en bootprocessen zijn tot een minimum teruggebracht, maar nog steeds duurt het lang. Vreemde is dat dit probleem pas een paar maanden bestaat, daarvoor was er niets aan de hand.

Ik kan natuurlijk de hele boel opnieuw vanaf nul herinstalleren, maar gezien dat Windows 10 al in de wachtrij staat voor een download, weet ik niet of dat nou echt de moeite loont:confused:. Heeft iemand nog een idee hoe dit eenvoudig op te lossen, zonder een volledige herinstallatie?

Laatst bewerkt:
Okee, toch maar de methode "botte bijl" geprobeerd. Gisteravond een geheel verse installatie uitgevoerd. Met Windows en alle andere installatiebestanden op een bootable USB verloopt dat trouwens aangenaam vlot. Ik was uiteindelijk binnen een uur klaar met een volledig nieuw geïnstalleerd systeem, inclusief alle toepassingen en backup-bestanden. Wat nog rest is een beetje tweaken in services.
Netwerkverbinding werkt nu gewoon direct na boot, en allerlei andere kleine ergernissen zijn ook meteen opgelost. Het hele systeem werkt weer als nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan