Netwerk niet toegankelijk in windows XP professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hoi

Ik kan niet op mijn netwerk komen met 1 computer met XP professional SP3
(De andere computers met het zelfde systeem geen probleem)

Het duurt een hele tijd voor dat "netwerk omgeving" de naam van mijn netwerk alleen al kan vinden en als ik het dan wil openen duurt het weer een paar minuten en krijg ik die mededeling :
Netwerk is niet toegankelijk u hebt mogelijk niet de juiste rechten vraag de beheerder ..blablabla :evil:

Mijn profiel heeft administrator rechten
Bestand en printerdeling staat aan.
Ik heb meerdere malen de wizard netwerken uit gevoerd maar geen verbetering.
Ik heb meerdere pci netwerk kaarten geprobeerd en een USB netwerk adapter en niets helpt
Internet en FTP is wel goed
Ik hen de windows firewall uit gezet en vervangen door een oude sygate firewall omdat die ongewenste uitgaande windows verzoeken wel tegen houdt, maar ook als ik die firewall niet mee opstart (in ms config uitgezet) blijft het probleem het zelfde
Ik zelfs heb een andere account aan gemaakt met administrator rechten niks helpt

Ik ben een beetje uit de ideeën

iemand ?

Kijk eens onder gpedit.msc bij verschillen onderdelen, toewijzing van gebruikersrechten etc. netwerkinstellingen enz.
Er zijn veel instellingen waaronder je kan zoeken, teveel om hier allemaal te benoemen.
Als je er nooit een instelling veranderd hebt zou ik niet eigenhandig instellingen gaan veranderen.
Maak tenminste van te voren een systeemherstelpunt voordat je eraan begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan