Netwerk niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo215

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Hoi volk,
Ik heb me hier maar aangemeld, want ik heb wéér netwerkproblemen en ik kom er niet uit.

Ik heb in het verleden ewl eens netwerken draaiend gekregen, maar dat was in windows 98SE en ME.
Nu heb ik XP draaien op mijn PC en mijn laptop.

Ik heb een router met daar aan mijn PC en mijn laptop.
De internetverbinding komt binnen via de router. Bijde computers hebben toegang tot het internet, dus wat de hardware betreft werkt het allemaal.
Nu de software nog.

Als ik mijn netwerk probeer te openen krijg ik de volgende melding op bijde computers:

Mshome is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.

Ik krijg dus 2 verschillende foutmeldingen. Nummer 1 is dat ik geen machtiging zou hebben, nummer 2 dat de lijst met servers niet beschikbaar is.

De wizard om een thuisnetwerk in te stellen levert geen resultaat op. Een uur ploeteren door het helpbestand van XP en een uur googlelen levert ook niets op.

Bijde computers hebben dezelfde werkgroep naam ingesteld staan.
Bijde staan ingesteld op automatische IP configuratie.

Ik wordt er helemaal kierewiet van, help mij!

Heb je een firewall draaien? Heb je de interne firewall van xp ook (nog) aanstaan?

De standaard firewall van windows staat uiteraard uit.
In Norton Personal Firewall heb ik de hele reeks van 10.0.0.0 t/m 10.0.255.255 vrij gegeven.

ik ben er achter dat het een instelling is.
ben zelf ook aan het zoeken ,tot voor kort was het goed.als ik er achter ben hoor je nog

Nou, ik wordt helemaal gek!
Hij is het gewoon spontaan gaan doen ...
Er was dus toch niets mis met de instellingen.
Het was voor windows waarschijnlijk gewoon weer die tijd van de maand.

bij mij werkt het ook inmiddels.........firewall aanstaan op bijde pc.........stom he????

Nou bij mij werkt het nog niet hoor

NA een tijdje hier gezocht te hebben zie ik dat het kennelijk bij velen is opgelost. Bij mij is het nog steeds niet gelukt om verbinding met het netwerk te krijgen.
De interne Firewall (bij Geavanceerd in te stellen) is uit.

Ik heb nu een desktop die is aangesloten op een Sitecom ADSLRouter en een Sony Vaio Laptop die is via een ingebouwd Wireless LAN verbinding maakt met de ADSLRouter.
Internet doet het dus wel.
Gastaccount ingeschakeld.
Mappen gedeeld staan.

Ik kan vanaf de desktop (IP 192.168.0.2) pingen naar de router (IP 192.168.0.1), maar niet naar de Laptop (IP 192.168.0.3)

Vanaf de Laptop pingen naar de router maar niet naar de desktop....

MSHome is nog steeds niet te bereiken.

de desktop ziet Zichzelf wel Pingen levert geen problemen op. 192.168.0.2

De Laptop ziet zichzelf niet (100% verlies bij het Pingen)
dit lijkt mij niet goed !!!!
Bij het pingen op de laptop naar de desktop (192.168.0.2) viel mij op dat dat wel lukt.

Laatst bewerkt:
Effe proberen TCP Verwijderen en op nieuw instaleren,
(alle computers)

En het werkt door het verwijderen van Norton Internet security. Ik dacht dat ik het had uitgeschakeld. Maar pas na verwijdering had ik meteen netwerk verbinding.

Kun je dit programma dan helemaal niet eens op je computer hebben? Ik kon in het programma geen duidelijke instellingen vinden waarmee een netwerkje wel werkt....

als je een router hebt dan zit daar de firewal in dus heb je norton daar niet voor nodig mits je hem goed instelt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan