Netwerk, of beter anders ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Goedenavond,
Ik heb een notebook, een pc, een experiabox(KPN) en een printer, Mijn printer zit met usb kabel op de pc aangesloten, de pc zit bekabeld op de experiabox en het internet werkt prima.
Nu heb ik een notebook gekocht, en deze werkt draadloos met de experiabox, ook prima.
Nu komt het, ik zou graag bestanden tussen pc en notebook willen uitwisselen, en natuurlijk met de notebook draadloos willen printen.
Op de pc draait de norton firewall, en p de notebook de windows firewall.

Wie zou mij op eenvoudige wijze kunnen vertellen of dit alles mogelijk is, en welke stappen ik moet nemen.

alvast bedankt,
frans

Sowieso in de norton firewall je netwerk ip nr's toevoegen, of zelfs de naam van je desktop.
Anders kun je je pc niet vinden vanaf je flaptop.
Verder, kijk even of je iets hebt aan de documenten uit de bijlage.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt ook - tijdelijk - je firewall van Norton uitschkelen; zorgen dat je netwerkverbinding werkt, en dan weer inschakelen.
Norton zal dan vragen of deze verbinding veilig is en altijd mag worden toegestaan.
Om bestanden te kunnen uitwisselen, moeten de mappen waarin deze bestanden staan 'gedeeld' worden (dit kan je doen via het snelmenu, door op de mapnaam te rechtsklikken en op 'Eigenschappen' te klikken
Ook je printer moet 'gedeeld' zijn.

Succes, Valijn

Stomme vraag, maar wat heb je veranderd zodat het ging werken?
Vinden anderen fijn om te lezen.... En wij ook.

aanpassingen

sorry,
ik heb alle instellingen zoals boven via de link omschreven nagelopen,
op beide pc's de instellingen voor norton firewall geschikt gemaakt ( ip adressen ingesteld)
en vervolgens een map ingesteld als gedeelde map en de printer gedeeld.

ben nu eea aan het uitproberen, en alles lijkt correct te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan