Netwerk onvindbaar, medium ontkoppeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter rfs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rfs

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Mijn PC vindt het netwerk niet meer. Bij ipconfig/all geeft ie aan dat het medium ontkoppeld is. Ik heb de router opnieuw ingesteld. Geen resultaat. Wanneer ik de netwerkverbinding wil verbreken, zodat de PC opnieuw gaat zoeken geeft ie: 'U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder plug en play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem account is geïnitialiseerd'

Ik werk onder Windows met Sitecom router.

Wie weet wat er aan de hand is? Dank!

Grote kan dat de netwerkkabel niet goed meer is of netwerkkaart is defect. Mocht je nog een andere pc hebben dan kun je de kabel daar testen.

Verder kun je de netwerkdrivers eens proberen te vernieuwen om te kijken of dat nog werkt. Zo niet dan is de kans groot dat het kaartje niet goed meer werkt.

Voor een paar euro kun je een netwerkkaartje kopen.

Rfs,

Ik zie dat het even niet lukt met reageren :)
Je mag de "reageer op bericht' knop rechtsonder of rechtsboven gebruiken om te reageren

Laatst bewerkt:
Ja sry :o reageer op vraag, zoals je nu gedaan hebt :)
Wat je eerder deed was "quote".
Dan krijg je meteen het bericht (wat je quote) bij-in jouw bericht. Dat kan je gebruiken als je op een specifiek deel van dat bericht wil reageren.

Laatst bewerkt:
Dat was dus ook mijn verwarring. Thanx anyway!

Mikeo, mijn netwerk is draadloos. Ik heb nu de kabel van de router in de PC zitten, zo kan ik in ieder geval online. De drivers heb ik al opnieuw via de software geinstalleerd. Geen resultaat.

Hoe kan ik zien of mijn netwerkkaart het doet of niet? In apparaatbeheer geeft ie aan dat alles werkt!

Ok draadloos dat stond er niet bij dus dat wist ik niet.

Weet je zeker dat de melding dat je medium ontkoppeld is van je draadloze netwerkkaart is. Het kan namelijk ook de melding zijn van je vast netwerkkaart. Omdat als je draadloos werkt je dus geen kabel in je netwerkkaart hebt zitten en Windows deze melding ook geeft.

Het beste kun je even in Apparaatbeheer kijken welke netwerkappraaten je ziet.
Vervolgens ga je naar Start->Instellingen--> Netwerkverbindingen

Als dat scherm opend ziet je waarschijnlijk minimaal 2 verbindingen staan. 1 is je draadloze verbinding en 1 is je vaste netwerkaart.

Kijk daar even welke melding Windows geeft. Onder de verbinding zie je ook een status van de verbinding staan.

De melding medium ontkoppeld is van mijn draadloze netwerkkaart. Windows geeft aan: niet verbonden. Ik heb al een en ander opnieuw ingesteld en wil de computer zelf laten zoeken naar mijn netwerk. Ik kan hem alleen niet uitschakelen! Apparaatbeheer geeft aan dat de draadloze adapter correct werkt.

Even een paar vragen voor een beter beeld

Gebruik je XP of Vista
Wat voor draadloze netwerkkaart heb je. Intern / USB / PCMCIA
Wat is het merk en type van de netwerkaart
Welk typenummer van je router

Ik werk met XP.

USB; merk Sitecome Wireless Network USB Adapter 54G WL-113_002#4

Typenr. Router: WL-153 MIMO XR Wireless Network Broadband Router

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Kun je het volgende eens proberen.

In Apperaatbeer naar je USB draadloze netwerkadapt gaan en erop dubbelklikken.
Naar Tabblad Stuurprogramma's
Klik op Installatie ongedaan maken.

Als hij klaar is de PC opnieuw opstarten en dan zal XP opnieuw de drivers installeren.

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met USB draadloze netwerkkaarten. Een kennis had ook altijd problemen met de verbinding. Zo kon ze weken goed werken en ineens was er geen verbinding meer te krijgen en zag hij ook geen draadloze netwerken meer.

Door bovenstaande mannier kreeg ik wel weer de boel aan de praat. Andere mannieren of drivers updaten maakte niets uit en gebeurde verder niet terwijl Windows doodleuk aangaf dat alles goed werkte verder.

Ik heb later een PCMCIA kaart gekocht en vanaf dat moment geen problemen meer en werkte het weer prima. Haar man had ook een usb versie en ook die gaf problemen. Dus ik vertrouw die dingen niet meer. Maar dat is mij mening natuurlijk

Maar probeer bovenstaand eens op die mannier en ben benieuwd of het bij jouw ook gaat werken daarna.

Helaas, helaas. Hij doet nog niks en de melding 'medium ontkoppeld' blijft.

Zou het kunnen dat dit probleem is ontstaan nadat mijn zoon in instellingen heeft gerommeld of een wachtwoord heeft gewijzigd? Dit gezien de melding:

'U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder plug en play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem account is geïnitialiseerd'

Ik zou het anders echt niet weten. De instellingen in de router zijn okay volgens mij. Maar op de computer....? Ik weet alleen niet waar ik dan moet zijn.

Alles is mogelijk en zeker met de kids
Reset je router voor de zekerheid ook even door de stroom er een paar seconden af te halen. Mogelijk dat er iets moet de router nog niet lekker gaat. Denk het niet maar beter voor de zekerheid even testen.

Probeer ook dit eens
start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> en in de menubalk geavanceerd-> advanced settings (engelstalige XP hier) -> en verwijder daar eens de draadloze netwerkverbingen.

Dan is de huidige instellingen van de verbinding weg en zou je als het netwerk weer zichtbaar wordt de verbinding opnieuw kunnen instellen.

Yes, yes, yes!!!

Ik had deze actie al eerder gedaan, maar daarna de stroom er niet afgehaald!

Je bent geweldig. Bedankt voor je hulp!

Ik weet het :p

Blij dat hij het weer doet

Zet de status even op opgelost voor je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan