netwerk opeens "ontoegankelijk"??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Thuis heb ik een netwerkje van 7 computers (XP-pro en vista) en 2 netwerkdrives van 500GB. Een USB-schijf heb ik aan een computer (XP-pro) gekoppeld en op "delen" gezet zodat anderen er ook op kunnen. Ik krijg die computer waar de USB-drive aan hangt opeens niet meer zichtbaar (de drives die toegankelijk waren voordat de USB-drive er aan hing, zijn nog wel benaderbaar.
Echter sinds kort (voor mij onverklaarbaar) kan ik via "mijn netwerklokaties/Microsoft-Windows-netwerk/thuisnetwerk" er niet meer bij; de foutmelding dat ik niet de juiste machtigingen heb voor de netwerkbron verschijnt dan. Dit treed op alle computers op.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle computers wel weer toegang krijgen tot het netwerk (zonder de foutmelding)? En wat moet er gedaan worden om de USB-schijf via het netwerk te benaderen?

heb je iets veranderd op het netwerk?
softwarematig?

want als het op alle pc's is zal kan het volgens mij alleen maar aan het netwerk liggen
(een update misschien)

hoe is alles aangesloten.....via een hub of switch ?

Voor zover ik weet zijn er geen updates uitgevoerd.
Ik weet net iets te weinig van netwerken af en weet dus niet "wie" het netwerk in de lucht houdt (is dat de router?).
Ik heb een modem/router en daar is een switch op aangesloten. Op die switch is een draadloos modem (SMC, routerfunctie uit) aangesloten en nog een switch (speedtouchmodem waarvan de routerfunctie uitgezet is) zodat ik alle apparatuur er aan kan hangen. Dat heeft altijd gewerkt totdat het nu opeens vreemd gaat doen. Het enig nieuwe is dat ik er 2 laptops met vista aan gehangen heb die draadloos communiceren, maar dat werkt verder allemaal (ligt er wel regelmatig uit).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan