Netwerk opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Elke keer als ik mijn laptop opnieuw start ben ik mijn draadloze verbinding kwijt.
Als ik de verbinding dan weer probeer te herstellen krijg ik een melding dat de verbindingsmogelijkheid voor draadloze netwerken staat uitgeschakeld, als ik die dan weer inschakel heb ik weer verbinding.Ik zoek me rot, maar ik kan niet vinden waar ik die functie permanent kan inschakelen.
Bij de eigenschappen van het draadloze netwerk staan 3 mogelijkheden: automatisch verbinding maken wanneer netwerk binnen bereik is, verbinding met een voorkeursnetwerk maken, verbinding maken zelfs als het netwerk niet uitzendt.
Die staan alle 3 aan, dan lijkt mij toch dat windows gewoon verbinding moet maken na opstarten-niet dus-, wie weet raad?????

Niet echt de oplossing van je probleem, maar ik heb ooit een vraag beantwoord van iemand die ook zoiets had. Ook bij hem kwam het erop neer dat het uitschakelen en weer inschakelen van de draadloze netwerkkaart leidde tot een succesvolle verbinding.
EDIT: Hierbij werd uiteindelijk gebruik gemaakt van het Devcon programma.

Die discussiedraad staat hier

Hopelijk heb je deze workaround niet nodig, en komt iemand met een 'echte' oplossing, maar dan heb je in ieder geval iets om mee te werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik snap er helemaal nix van!!!!
Bij de 10e keer (of zoiets, ben de tel kwijt) opnieuw opstarten maakt ie wel gelijk verbinding! Terwijl ik toch geen veranderingen heb aangebracht. ereg vreemd maar omdat alles al ingesteld stond op automatisch verbinden is het wel logisch dat hij zo werkt.
Vooralsnog probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan