Netwerk opzetten. Wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniellepoelman

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Ik wil graag een netwerk opzetten zo dat ik thuis ook bij mijn computer op mijn werk kan. wie kan mij helpen hoe ik dit moet aanpakken?

1 wat voor software heb ik nodig..

2 hoe moet ik alles configureren?

Groetjes Danielle.

Echter is er niemand die iets kan beantwoorden thuis of op kantoor he!

ik wil dus zo in mijn computer kunnen komen... en dus bestanden kunnen ophalen en daar ook weer kunnen neer zetten.

Ik snap er nog helemaal geen snars van hoor... dus ik hoop op nader uitleg.

de afstand tussen mijn thuis en kantoor is 34 km.

Dat kan dan toch ook...

Wat bedoel je hier mee:

Ik heb wel al een en ander bekeken maar ik snap er nog helemaal niks van.

alles in het engels en dat gaat mij net even boven mijn petje.

kun je uitleggen hoe het werkt? En welke instellingen ik moet maken? En welke Ip adressen ik moet voeren?

Op mijn werk staat een pc met windows xp home edition en thuis ook.

Groetjes Danielle.

even een vraagje tussen door.
De computer op het werk is dat een stand alone machine of is dat een computer die in en bedrijfsnetwerk hangt.

Heb ik gedaan maar is mij nog steeds niet echt duidelijk hoe ik een verbinding tussen mijn werk en thuis tot stand krijg.

handleiding gedownload die vervolgens geheel engels is. Ik ben echt een leek op dat gebied. Ik voel me nu echt heel klein en dom.

Groetjes Danielle.

even een vraagje tussen door.
De computer op het werk is dat een stand alone machine of is dat een computer die in en bedrijfsnetwerk hangt.

het is een stand alone machine

Ik ben een startende ondernemer.. en heb een fotostudio waar ik mijn computer heb staan nu heb ik dikwijls mee gemaakt dat ik even bestanden nodig ben en moet ik vervolgens weer een 20 min heen en weer rijden. Ik zoek dus echt een beetje eenvoudige manier om toch bij mijn bestanden te kunnen.

Groetjes Danielle.

Omdat het XP Home is op de werk-computer kan Extern Bureaublad niet. Dan is VNC inderdaad de gemakkelijke optie, in combinatie met een zgn. VPN-verbinding.

Als je kunt achterhalen welke modem en evt. router er op de zaak aanwezig zijn, kan er door ons gekeken worden of een zgn. VPN-verbinding mogelijk is naar de zaak. Je bent dan thuis via de VPN-verbinding beveiligd verbonden met het netwerk op de zaak, dus kun je dan (met VNC) de pc op de zaak overnemen, en evt. zelfs van de bestandsserver op het werk rechtstreeks bestanden openen, opslaan, printen etc.

Software die je kunt gebruiken voor de VPN verbinding is afhankelijk van welke router er op de zaak staat. Met de standaard XP middelen kan met een hoop routers verbinding worden opgezet. Is er echter bijv. een Zywall router of een Zyxel Prestige router/modem aanwezig, dan zul je moeten uitwijken naar software zoals TheGreenbow IPSec VPN client, die geschikt is voor zowel XP als Vista (€ 55,- ex. zal ong. de prijs zijn).

Laat ik verder voorop stellen dat het eigenlijk het werk is van de systeem-/netwerkbeheerder op jullie kantoor om te (laten) bepalen welke opties mogelijk zijn en of het überhaupt wenselijk is dat je vanaf je privé computer op het netwerk mag van de baas (data-diefstal, virusoverdrachten etc.)

We horen het wel.

Tijs.

Laat ik verder voorop stellen dat het eigenlijk het werk is van de systeem-/netwerkbeheerder op jullie kantoor om te (laten) bepalen welke opties mogelijk zijn en of het überhaupt wenselijk is dat je vanaf je privé computer op het netwerk mag van de baas (data-diefstal, virusoverdrachten etc.)
We horen het wel.
Tijs.

@dnties: TS is een startende zelfstandige ondernemer met op kantoor gewoon een stand-alone pc, zoals boven beschreven, dus....

@TS: En kom je er helemaal niet uit, koop dan voor een paar euro een portable harddisk, maak elke dag voor het naar huis gaan een backup (wel zo veilig ook), stop het harddiskje en je tas en alle problemen zijn opgelost!

@dnties: TS is een startende zelfstandige ondernemer met op kantoor gewoon een stand-alone pc, zoals boven beschreven, dus....

@TS: En kom je er helemaal niet uit, koop dan voor een paar euro een portable harddisk, maak elke dag voor het naar huis gaan een backup (wel zo veilig ook), stop het harddiskje en je tas en alle problemen zijn opgelost!

Een vraag je ik heb hier thuis al even met vnc aan stoeien geweest. ik kom dan de volgen de vraag tegen toewijzen van ip nummers... moet ik daar de ip adres invullen van de computers die toegang mogen hebben tot mijn computer?

groetjes Danielle.

@ts? wie is dat?

Laatst bewerkt:

Die informatie was ondertussen gepost. Sorry, had ik niet gezien, dus.

Tijs.

Een vraag je ik heb hier thuis al even met vnc aan stoeien geweest. ik kom dan de volgen de vraag tegen toewijzen van ip nummers... moet ik daar de ip adres invullen van de computers die toegang mogen hebben tot mijn computer?

groetjes Danielle.

@ts? wie is dat?

TS = Topic Starter in dit geval jij dus.

Geeft niet hoor.

Maar om even verder te reageren, ik vind het idee van mrmusic een hele goede. Koop een externe harde schijf en sla als je naar huis gaat je belangrijke dingen daarop op of maak een complete backup.

Schijf in de tas mee naar huis en je hebt al je bestanden binnen handbereik en tegelijk een backup voor als er iets fout gaat met 1 van je pc's. Of te wel 2 vliegen in 1 klap. En zo duur zijn die dingen niet meer, voor een zeer schappelijke prijs heb je er al 1 met 250 gig opslagruimte.

Plus geen geknoei met ingewikkelde programma's, ik sleep mijn externe schijf ook overal mee naartoe.

Geeft niet hoor.

Maar om even verder te reageren, ik vind het idee van mrmusic een hele goede. Koop een externe harde schijf en sla als je naar huis gaat je belangrijke dingen daarop op of maak een complete backup.

Schijf in de tas mee naar huis en je hebt al je bestanden binnen handbereik en tegelijk een backup voor als er iets fout gaat met 1 van je pc's. Of te wel 2 vliegen in 1 klap. En zo duur zijn die dingen niet meer, voor een zeer schappelijke prijs heb je er al 1 met 250 gig opslagruimte.

Plus geen geknoei met ingewikkelde programma's, ik sleep mijn externe schijf ook overal mee naartoe.

Ik heb twee tal externe hhd's maar ik kan ze niet elke dag maar mee slepen... en dan moet ik even snel toegang hebben tot mijn pc op mijn werk.. ja dat is wat ik nu gewoon eens wil.

Dat moet toch mogelijk zijn?

en dat valt toch ook wel uit te leggen hoe dat moet. Ik heb dan in het nederlands half uitgeled. Dan weer engels waarom kan het dan niet eens een beetje duidelijk uitgelegd worden.

VNC heb ik gedownload... en geinstalleerd. ik heb een ip adres van mijn computer op mijn werk en ik heb een ip adres van thuis. wat moet ik nou in vullen als ik connectie wil maken met mijn pc op het werk in de vieuwer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan