Netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo mensen,

Ik wil graag een netwerk opzetten in huis. Ik heb 4 computers aangesloten op één router. Er is één internetverbinding die gedeeld wordt door alle computers. Er zijn er 2 met een kabel en 2 met een draadloze verbinding. De twee draadloze zijn van de kids. Ik wil graag wat meer controle krijgen op het doen en laten van de twee kids (14 en 12 jaar). Het moet volgens mij mogelijk zijn om mee te kijken bij de handelingen van de kids op de computer. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik ben een totale nitwit op dit gebied dus rustig aan met de terminologie a.u.b. Er is wellicht een internetsite waar dat wordt uitgelegd. Iemand enig idee?

Gr.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik zou in deze niet adviseren om letterlijk alle handelingen tevolgen.

Maar wat zeker effectief werkt is Parents Control van Norton of anders Child Control.
Met deze programma's kan je de gebruiker afschermen tegen onderwerpen als geweld, sex, etc.
Ook kan je bepalen hoelang iemand achter de pc mag zijn, etc.
De laatste gebruik ik persoonlijk en deze heeft uitgebreide mogelijkheden en is geschikt voor zowel voor beginnende als gevordere gebruiker.

Met netnanny kan je ook alle websites blokkeren die niet voor de kleineren onder ons geschikt zijn.

Ik zou in deze niet adviseren om letterlijk alle handelingen tevolgen.

Maar wat zeker effectief werkt is Parents Control van Norton of anders Child Control.
Met deze programma's kan je de gebruiker afschermen tegen onderwerpen als geweld, sex, etc.
Ook kan je bepalen hoelang iemand achter de pc mag zijn, etc.
De laatste gebruik ik persoonlijk en deze heeft uitgebreide mogelijkheden en is geschikt voor zowel voor beginnende als gevordere gebruiker.

Afschermen van websites en controleren van gedrag is mogelijk als ik bij de computer van de kids zelf ga zitten en ga kijken in de historie e.d. Echter, de kids worden steeds slimmer en weten dergelijke beveiligingen makkelijk te omzeilen. Ook weet ik inmiddels hoe ik via die programma's zoals NetNanny e.d. de zaak kan blokkeren. Maar als ik dat nu ga doen heb ik een huis vol herrie. Het gaat mij met name om MSN. Ik wil mee kunnen lezen met wat zij en de andere partij schrijft zonder dat zij dat weet. En geef me alsjeblieft geen vaderlijke preken, opvoedkundig- of privacy geleuter alsjeblieft want daar heb ik mijn buik al vol van. Gore pedofielen of loverboys denken ook niet aan de privacy van MIJN dochter.

Dus hierbij nogmaals mijn vraag maar nu iets simpeler uitgedrukt:

Ik wil graag een netwerk binnenshuis waarmee ik beneden kan kijken wat mijn kids boven aan 't doen zijn. Misschien iemand enig idee hoe dat werkt?

Peter

hmmmm even hardop denken....
Het netwerk is al geinstalleerd.....
dan zou je de logs van MSN kunnen opslaan op je eigen computer.
Als ze weten dat ze logs kunnen opslaan dan weten ze ook binnen MSN hoe dit in te stellen is.
Dan zou je nog aan een keylogger kunnen denken.....die bekijkt elke toetsaanslag...heb ik zelf geen ervaring mee.
eerste oplossing lijkt mij de meest voor de hand liggende.

hmmmm even hardop denken....
Het netwerk is al geinstalleerd.....
dan zou je de logs van MSN kunnen opslaan op je eigen computer.
Als ze weten dat ze logs kunnen opslaan dan weten ze ook binnen MSN hoe dit in te stellen is.
Dan zou je nog aan een keylogger kunnen denken.....die bekijkt elke toetsaanslag...heb ik zelf geen ervaring mee.
eerste oplossing lijkt mij de meest voor de hand liggende.

Ik wil dus ECHT FYSIEK mee kunnen kijken he!!! Dus als mijn dochter typt: "Maar ik mag van mijn ouders geen dates hebben met loverboys", dat ik dat dan meteen zie op mijn scherm. Kan dat niet?

Laatst bewerkt:
Netop school een stukje software waarbij je meekijkt.
Is speciaal voor het onderwijs gemaakt maar zou hier ook heel goed kunnen.
Is door de leerling (dochter/zoon) niet uit te zetten.
Ik heb het nog ergens liggen......
Bekijk het maar eens als het je iets lijkt dan hoor ik het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan