Netwerk / OS / PDA Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Hallo,

Ik heb een probleempje met wireless connectie voor PDA.
Ik heb een ipaq h4350 (zelfde software en spec als 4150 alleen met een vaste toestenbord aan de ipaq) en ik kom als maar niet op het wireless netwerk van mijn bedrijf.

Thuis heb ik mijn router ingesteld op 192.168.1.1 en daarmee kom ik probleemloos op.

Op mijn werk heb ik de router ingesteld op 192.168.2.1 en daar kom ik er niet op.

Beide routers staat DHCP aan.

De IP configuratie op mijn ipaq staat dat de DHCP server 192.168.1.1 (thuis router) is.

Zodra ik op mijn werk wil connecten heb ik verbinding met de router alleen geen geldige IP Adres (169.x.x.x)
Ik denk omdat de DHCP server op 192.168.1.1 staat. Ik probeer deze te veranderen/aanpassen maar kan op geen enkel manier daarbij komen. Heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen behalve mijn werk router ook op 192.168.1.1 zet?

alvast bedankt,
lhy

Hallo,

Wat heeft de firewall hiermee te maken? Mijn thuis router is het zelfde als de router dat ik in het bedrijf heb neergezet en de configuratie is ook het zelfde. Alleen de IP range voor DHCP is anders.

Maar goed de firewall staat niet uit.

Greetz,
initial1

Met de Ipaq kan je toch meerdere verbindingen instellen, zou gewoon een tweede profiel aanmaken. Dan zou het moeten gaan werken, want voor dhcp maakt het niet uit op welk ip-adres de dhcp-server staat.

Maar is er op het werk geen beveiliging ingesteld voor het draadloze netwerk (Wep ofzo? Of mac-adress filtering?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan