petje11
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2002
Hallo allemaal,
Ik heb weer eens wat.
Samen met de buren heb ik een netwerk, waarin van alles hangt.
Nu hebben wij de laatste tijd een probleem.
Telkens als ik de kabel(A) tussen onze twee routers aansluit, slaat na verloop van tijd het netwerk op tilt. Er is dan bijna geen dataverkeer meer mogelijk.
Dit probleem is gekomen nadat 1 van de pc's last had van malware. Dit is inmiddels opgelost.
Voor de zekerheid zijn alle pc's gescant met spybot en mbam en de virusscanners.Maar er word niks gevonden.
De twee routers zijn allebei van het merk Thomson. De instellingen van de twee thomsons kloppen, daar is niks aan veranderd.
Iemand een idee?
Misschien is er een simpel progje waarmee ik het netwerk kan monitoren? Om te kijken vanaf welke machine al dat dataverkeer komt.
Hier een overzichtje van de situatie:
[smallIMG]http://petje11.helpmij.eu/images/situatie.jpg[/smallIMG]
Behalve de laptop en de i-pad werkt alles bedraad.
Alle apparaten hebben een vast ip-adres.
Alvast bedankt voor de moeite en fijne kerstdagen.
Ik heb weer eens wat.
Samen met de buren heb ik een netwerk, waarin van alles hangt.
Nu hebben wij de laatste tijd een probleem.
Telkens als ik de kabel(A) tussen onze twee routers aansluit, slaat na verloop van tijd het netwerk op tilt. Er is dan bijna geen dataverkeer meer mogelijk.
Dit probleem is gekomen nadat 1 van de pc's last had van malware. Dit is inmiddels opgelost.
Voor de zekerheid zijn alle pc's gescant met spybot en mbam en de virusscanners.Maar er word niks gevonden.
De twee routers zijn allebei van het merk Thomson. De instellingen van de twee thomsons kloppen, daar is niks aan veranderd.
Iemand een idee?
Misschien is er een simpel progje waarmee ik het netwerk kan monitoren? Om te kijken vanaf welke machine al dat dataverkeer komt.
Hier een overzichtje van de situatie:
[smallIMG]http://petje11.helpmij.eu/images/situatie.jpg[/smallIMG]
Behalve de laptop en de i-pad werkt alles bedraad.
Alle apparaten hebben een vast ip-adres.
Alvast bedankt voor de moeite en fijne kerstdagen.
Laatst bewerkt: