Netwerk PC + Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mudshark

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Is het mogelijk om een netwerk aan te leggen tussen een "normale" PC en een Apple ( een Macintosh Performa 5200, ja een oudje)
Op de PC draait XP, heb een zyxel ethernetmodem. kan dit en zo ja, wat moet ik dan doen??? Alvast bedankt voor uw reactie.

Je kunt beide PC's wel in een netwerk hangen en onderling "pingen" enzovoorts. Bestanden delen wordt al wat moeilijker, daar is speciale software voor maar makkelijker is het om op de windows-computer een FTP-servertje te laten draaien die je dan vanaf de MAC kunt benaderen.

Ik kan wel met een computer omgaan, maar als het om dit soort dingen gaat, ben ik een leek. Wat is "pingen"??

Het is niet echt nodig om bestanden te delen, maar meer wil ik graag op alletwee de comps internet draaien. (een voor mij en een voor de kids ) Dus dit kan in principe???

Alvast bedankt!!

groet

Ja, dat kan. Al weet ik niet of de Windowscomputer ook een MAC kan voorzien (maar dat zou op zich geen probleem hoeven zijn). Zelf zou ik via een routertje werken om ervoor te zorgen dat niet beide PC's aan moeten staan.

Ping is een commando waarmee je kunt zien of een IP-adres in gebruik is en wat de reactietijd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan