Netwerk primitieven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert F

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hoe kan ik op een eenvoudige manier gebruik maken van netwerk primitieven? Eventueel in zelf geschreven programma's?

Groeten.

Hoe kan ik op een eenvoudige manier gebruik maken van netwerk primitieven? Eventueel in zelf geschreven programma's?

Groeten.

Das een alles zeggende vraag.... maar ik snap hem niet.

De laatste keer dat ik over netwerk primitieven hoorde was zo'n 10 jaar geleden bij het uitleggen van het osi model door een veel te saaie leraar. Gelukkig was het vak interresant:) of heb je het niet over de pakketten die tussen de verschillende lagen werken?

Zowel, misschien handig te weten wat je precies wil ;)

Mij werd gezegt dat een netwerk in mekaar zit want men noemt primitieven zoals request send en nog een paar.

Ik weet dat je zo'n een netwerk kan onderverdelen in verschillende lagen wat mijn vraag nu is hoe kan ik concreet in bv de applicatie laag (ik dacht dat, dat de bovenste was) een request doen om wat te senden een ontvangst enz...
Men legt dat wel allemaal mooie uit in theorie maar hoe implementeer ik het nu in de praktijk?
Dus praktische gezien heb ik een programma wat ik nu wil is bv via een eigengeschreven algortime een string te kunnen versturen via mijn netwerk om deze dan te ontvangen om een andere computer met gelijkaardige programma.
Nu weet ik ook wel dat indien je vb enzo gebruikt dit nogal voorgebakken is maar kan ik dan niet rechtstreeks gebruik maken van een dienst die geleverd word door mijn hardware? dus een gesprek aan gaan met de bovenste laag van bv mijn modem?

Groeten.

mij wordt gevraagd de status van de vraaag door te geven. Alleen lukt dat niet zo goed. Maar ja ze is jammer nog niet hellemaal opgelost.

Hoe gebruik ik binnen win xp netwerkprimitieven.

Tis ook een vraag die volgens mij niet helemaal in xp thuis hoort maar in programmeren.

Maar als ik jou verhaal zo begrijp wil je onder XP je hardware rechtstreeks aanroepen?
Lijkt me windows XP (uberhaupt windows) niet het beste besturingssysteem voor.

Maar misschien heeft onderstaande site iig een interface naar de hardware.
http://www.direct-io.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan