netwerk printer opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Ik heb een switch met ingebouwde printrouter van linksys
nu zou ik deze graag opnemen in mijn netwerk dus ga ik via start naar instellingen - printer sen faxen en dan voeg iok een netwerkprinter toe en dan dien ik de locatie in te geven en dan komt het probleem . Ik heb al vanalles geprobeerd.

Dit zijn de gegevens

PSUS4 Device Name:LK906F43


Hardware ID: 04D0558C28
Firmware Version: 6033
Protocol ID: 006E
Default Name: LK906F43
Server Name: LK906F43
MAC Address: 000C41906F43

AppleTalk Info:
Printer Type:
LK906F43:LaserWriter

TCP/IP Info:
IP Address: 192.168.0.5
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway Address: 192.168.0.1
Email Server IP Address: 0.0.0.0
Printing Account Name: N/A
Redirect Account Name: N/A

SMB Info:
Domain Name: DOMAIN
 
Is het niet zo dat je door middel van de config een soort poort kan aanmaken via welke deze printer print. Zo ja, dan kun je een lokale printer installeren en vervolgens deze poort aangeven ipv een usb of par-poort.
 
Dat klopt. Deze is aangesloten op jouw router annex printserver. Maar je maakt een zogenaamde virtuele poort aan, die je vervolgens kunt aanwijzen tijdens de installatie van je printer als zijn een lokale poort.
 
Of je moet kijken in de gebruiksaanwijzing van de router van Linksys of ik moet weten wat voor router dit exact is.
 
Ik kan op dit moment bij Linksys geen user guide downloaden. Heb je deze er niet bij gekregen?
 
Kheb zelfs al contact gehad met de mensen van Linksys.
Eens ik begin over afprinten in Word zeggen ze dat dat niet meer voor hen is
 
Dan moet je dat niet zeggen. Je kunt ze toch ook gewoon vragen hoe je je printer aansluit op je usb print server???
 
Maar wanneer je een netwerkpriter wilt opzetten kan je toch een ip ades opgeven, maar daar reageert hij zelfs niet op
 
vaak niet in het geval van een usb printserver. dan maak je door middel van de software een virtuele printerpoort
 
Ik ben nu wel in de setup van de server geraakt maar ik heb daar op het eerste zichtgeen mogelijkheid om een poort aante wijzen
 
Ok ik heb iets gevonden ivm poorten
Onder het tabbald printer heb ik twee opties
nl Internet printing en Logical Port

Bij internet printing heb ik bij de optie printer Printer Model zijnde HP 7150 en Printer port usb1 (aangesloten op de switch/server)

Bij locigal port heb ik de mogelijkheid om te kiezen uit een piklist, standard staat er 1 en kan je een Get Data doen, wanneer je op get data klikt gebeurt er niets speciaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan