Netwerk printer werkt niet op 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik heb hier een multifunctionele machine (Ricoh); deze is direct aangesloten op het netwerk. Hij werkt bij alle computers / laptops goed, behalve op 1 (sinds een week, daarvoor deed hij het wel). alle computers in het netwerk zijn windows xp. De laptop heeft verbinding met het netwerk want kan ook op de server.

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd; de hele printer opnieuw geinstalleerd (ook de poorten verwijderd / opnieuw geïnstalleerd).

Al mijn ideeën van het probleem zijn op.. Jullie nog enig idee?

Welke foutmelding ontstaat?
Staan er nog afdruktaken in de printer? (Dubbelklikken op de printer in Printer en faxapparaten). Op welke status staan die afdruktaken dan?
Staat de printer op "Afdrukken onderbreken" danwel "Printer offline gebruiken"? (Rechtsklikken op de printer in Printers en faxapparaten en kijken of bij een van beide een vinkje staat)
Is er netwerktoegang tot de printer? (Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k ping ip-adres-van-de-printer
Zijn er (Windows- en/of andere) firewallprogrammatuur op die pc actief? Wat gebeurt er als je die (tijdelijk) uitschakelt?
Is de "spooler service" nog wel gestart? (Start -> Uitvoeren -> services.msc -> Kijk bij Print Spooler service of die gestart staat

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
iIk voel me dom;) Firewall blokkeerde m. Wel raar dat hij t eerst maanden lang heeft gedaan.

Thnx!

Zo dom vind ik het persoonlijk niet. Zeker als het enkele maanden gewoon gewerkt heeft.

Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan