Netwerk printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
66
Goedemiddag,

Ik heb mijn printer op het netwerk gezet en ik probeer nu draadloos te printen via mijn laptop. De laptop ziet de printer, maar hij kan niet afdrukken.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het draadloos netwerk functioneert gewoon goed. De printer staat aan en is ready om af te drukken.

Hij heeft het gedaan en alleen de stroom is er even afgeweest.
 
Is het een netwerkprinter of maak je gebruik van een printserver?

Hoe zijn de instellingen?

Ik raad trouwens sowieso aan om je pc a.d.h.v. de instellingen 'wijs te maken' dat de netwerkprinter geen netwerkprinter is maar een printer die rechtstreeks op de pc is aangesloten via een virtuele poort die naar het ipadres van de printserver leidt. Voordeel: verbinding is sneller.

Misschien zou het voor jou ook minder verbindingsproblemen geven?
 
De (netwerk)printer zit gewoon aangesloten op de router. De laptop maakt vervolgens verbinding met de router.

Ik raad trouwens sowieso aan om je pc a.d.h.v. de instellingen 'wijs te maken' dat de netwerkprinter geen netwerkprinter is maar een printer die rechtstreeks op de pc is aangesloten via een virtuele poort die naar het ipadres van de printserver leidt. Voordeel: verbinding is sneller.

Geen idee hoe ik dat doe :)
 
1 van de eerste dingen die je moet doen als je een nieuwe printer moet gaan toevoegen is opgeven of het om een netwerkprinter of een lokale printer gaat.

Daar kies je voor 'lokale printer',
daarna klik je op volgende en kies je voor de optie 'een nieuwe poort maken' en kies je voor standard TCP/IP Port.

Dan opent er een nieuwe wizard waarin je het ipadres opgeeft van je netwerkprinter.

De rest wijst zichzelf wel uit denk ik en ik veronderstel dat je daar ook wel een tutorial van op internet vindt.

Let wel op dat de uitleg die ik hierboven gaf is gebaseerd op windows xp en als je windows vista of een eerderen versie van windows dan xp hebt, dat het dan een lichtelijk andere procedure kan zijn. (om nog maar te zwijgen als je mac of linux hebt:p maar ik ga er van uit van niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan